Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Äldre män, hur mycket bryr ni er om utseendet hos jämnåriga kvinnor?

Även om man försöker hålla sig i form så kommer man ju inte ifrån att åldern ger en vissa skavanker. Jag är normalsmal och om jag skulle se något fint med min kropp så är det att jag har timglasfigur med smal midja. Jag har en klassiskt kvinnlig kropp med runda höfter, nätta fötter och händer och ljus jämn hy.

Däremot har brösten flyttat ned ett steg (jag har C-kupa) och är inte lika fasta som förr och jag har en liten putmage som inte verkar ge med sig. Det syns inte när jag har kläder men utan syns den fast inte om jag ligger ner.  

Det här gör att jag tvekar inför att träffa någon och ha sex. Jag ser par i min ålder (40+) och kan inte tänka mig att alla har modellkroppar under kläderna.  Själv bryr jag mig inte alls om en man har lite mage eller inte är supergymad.  

Så hur viktigt är det för er som gillar jämnåriga kvinnor? Förväntar ni er en snygg kropp eller inser ni att åldern påverkar och bryr er inte om det?
    Du man i medelåldern som har en jämnårig sambo/fru, hur ser du på hennes kropp?

• Svar på tråden Äldre män, hur mycket bryr ni er om utseendet hos jämnåriga kvinnor?
  • Anonym (M)

Tack för alla svar! 
    (Tråden riktade sig som jag skrev till män som gillar jämnåriga kvinnor. Att det finns män som inte gör det vet jag men vi kommer ju aldrig att mötas ändå så det är ett icke-problem.) 
    Jag förstår rent intellektuellt att det borde vara som de flesta av er skriver. De här bilderna la jag upp i en annan tråd och tänker att det borde vara en normal kropp för en kvinna i min ålder. Magen är lite mindre nu, jag tog bilderna för någon månad sedan men jag vill helst att den blir mycket plattare, (jag äter sunt och tränar fast det går långsamt).
    Jag vet att jag är mullig, (jag har dock gått ner mer nu sedan bilden togs), men det är ok för min del, bara det sitter på rätt plats, vilket det inte gör nu. Jag har precis fått ett nytt träningsprogram som förhoppningsvis kommer att funka.  
    Jag vet inte varför det här har blivit en sådan hang up för mig. Jag är inte alls ytlig i övrigt eller utseendefixerad när det gäller män, jag har inga direkta utseendekrav utan går mycket mer på personlighet, men just nu är min osäkerhet ett hinder. 

• Anonym (M)
    PeterGB3G skrev 2017-04-17 13:58:29 följande:
    Fin kropp. Riktigt snygg och sexig. Orkar du så jobba lite för att platta till magen lite.
    Tack!
    Jag vet, magen är mitt största komplex just nu. Jag har som jag skrev gått ner mer sedan den bilden men magen är det svåraste, trots att jag äter mycket sunt och genomtänkt utifrån mina mål. Det är som bekant svårt att punktträna bort magen men jag har bra muskler under putmagen så det är bara att kämpa på.    
  • Anonym (M)
    Anonym (Ålder?) skrev 2017-04-17 14:56:26 följande:

Men hur gammal är du??

46 och vill träffa en man i min ålder eller äldre, därav frågan. 
  • Anonym (M)

Ha ha, det var en deprimerande sammanfattning. Skrattande 
    Det har jag faktiskt inte märkt av så mycket än, jag har nästan inga rynkor, antagligen en kombination av sunt leverne och bra gener. Fast det är ju bara en tidsfråga och om man träffas i den här åldern vet man att det bara kommer att gå utför för båda parter.

För min del är det inget problem. Jag vill ha en seriös relation som handlar mer om sällskap än het passion. När jag ser äldre par i pensionsåldern tänker jag att det är det jag vill ha, en relation som bygger på gemensam historia och trygghet. Det är så fint med äldre par som verkar trivas tillsammans, då ser ålderdomen ljusare ut.

I det perspektivet är min fråga förstås fånig men man måste ju komma dit på något vis.Jag vill dessutom ha en man som vill ha en sund kvinna. Jag skulle inte kunna leva med en man som har för mycket övervikt, röker, äter onyttigt och dricker mycket. Då måste jag ju själv vara sund. Jag har haft perioder när jag har mått dåligt och tröstätit (klassiskt kvinnligt) och extrakilona påminner mig om det. Jag vill se ut som den person jag är och där är jag inte än.       

Anonym (medelålders snygging) skrev 2017-04-17 16:03:45 följande:

Att ta hand om sig själv är en sak men ingen träning eller bantning råder bot på det som jag själv ser som den egentliga nackdelen, nämligen den minskade elasticiteten och därmed rynkor och slapp hud som blir så tydliga när kroppen rör sig i olika vinklar, ställningar osv.  Huden blir tunnare och celluliter och gropigheter blir tydligare. Oftast är de fylliga kvinnorna slätare på huden eftersom de fyller ut rynkorna bättre även om de smalare kan se bättre ut med kläder och ha fina former. Men det är ju positivt att så många män inte bryr sig och kan tända på det iallafall. Kanske är naturen sådan att man vet sina begränsingar och därmed faller för likasinnade som matchar det egna förfallet. Det viktigaste för alla åldrar är att se sund ut och ta hand om sig själv. äta bra, röra sig och som ni skriver. Ha ett bra självförtroende och gilla sig själv. Det är sexigt!

• Anonym (M)
    Anonym (styrbjörn) skrev 2017-04-17 17:44:59 följande:

Jag är 40+ och ser absolut kvinnors utseenden. Både yngre och äldre. Jag tycker att det ska synas att man har levt. Jag tycker alltså inte att det är snyggt med uppenbart färgat hår, botox och "skönhets"operationer. Min fru är jämnårig med mig. När hon var 21 och vi gifte oss tyckte jag att hon var så vacker med sin slanka figur, långa hår, hennes rosiga kinder osv. Jag tyckte att hon var så vacker när hon var 30 och hade fött och ammat några barn, hon hade fått andra former och utstrålade styrka, men inte samma sprittade levnadsglädje osv.Nu är hon 46 och jag tycker att hon är så vacker för att hon ser bullig och moderlig ut, hon har skrattrynkor över hela kroppen, hon bär spår av graviditeter och amning, hon har gråa strimmor i håret osv. Jag tycker att min moster som är i 70-års åldern är en vacker kvinna också. Hon har vitt hår, ser ut att ha levt och ser så varm och trygg ut.

Otroligt fint skrivet, jag blev lite rörd faktiskt. Jag antar att det är så riktig kärlek fungerar. Glad
    Jag ser kvinnor som du, (även om jag inte tänder på dem Skrattande). Jag tycker att de är fina som de är. Jag granskar inte andra som jag gör med mig själv. I mitt fall är det förstås delvis en självförtroendefråga som jag måste jobba med. Ingen träning eller bantning kommer att avhjälpa det.

Sedan hittar jag nog mest på ursäkter för att inte ge mig ut i dejtingdjungeln. Ibland känns det tryggare att vara ensam men det är så trist i längden.  
  • Anonym (M)
    Anonym (kvinna) skrev 2017-04-17 16:48:56 följande:

Kan säga TS att din mage är mycket finare än min! (jag är 47). Tycker inte alls du ska bryr dig eller oroa dig, männen kommer inte bry sig de heller om ni klickar. 
    Det är ju inte mage som avgör.

När jag dejtade var det över huvud taget ingen av de män jag dejtade som verkade ha något emot min mage (jag kan gott gå ner 5-8 kg). Träffade min sambo via nätet och vi har varit ihop drygt 3 år nu. Han älskar min kropp. 

Härligt! Glad Vad kul att ni hittade rätt.
    Jag vet ju att det är som du skriver. Jag nätdejtade för flera år sedan och hade komplex redan då men ingen man hade problem med mitt utseende, tvärtom. 
    Jag har nog varit ensam för länge. Jag måste komma över den där vallen och våga lite mer. Man dör ju inte av att bli ratad om det nu skulle vara så.
Svar på tråden Äldre män, hur mycket bryr ni er om utseendet hos jämnåriga kvinnor?