• Anonym (Röding)

Återkommande blödning/avslag efter snitt?

Hej! Förlossning med kejsarsnitt för en vecka sedan. Avslaget försvann väldigt snabbt tyckte jag och i förrgår var jag helt fri från det (dag nr 5). Igår helt plötsligt så fick jag en blödning med klarröd blod så hela byxorna blev blodiga. Sen kom inget mer. Tänkte att det var en engångs grej. Men sen samma sak inatt. Vaknade av att jag blödde jättemkt klarrött blod. Känner mig öm inne i magen men har ingen feber eller så. Är det normalt att man kan återdå blödningen bara sådär och att det är rött då, eller kan det vara tecken på att nåt är galet? Tacksam för svar.

• Svar på tråden Återkommande blödning/avslag efter snitt?
  • Jaxy

Hej!

Jag har inte gjort kejsarsnitt men jag hade också återkommande blödningar till ca 7 v efter förlossningen. Pratade då med läkare där de sa att de är normalt.

De du ska vara uppmärksam på är smärta i magen, feber och illa luktande avslag.

• Anonym (Röding)
    Jaxy skrev 2017-04-17 06:39:22 följande:

Hej!

Jag har inte gjort kejsarsnitt men jag hade också återkommande blödningar till ca 7 v efter förlossningen. Pratade då med läkare där de sa att de är normalt.

De du ska vara uppmärksam på är smärta i magen, feber och illa luktande avslag.

Okej, jag tänkte att blodet borde bli mer brunt o minska dag för dag för att sedan försvinna därför blev jag lite orolig. Men är detta normalt får det väl bra så. Har ju iaf ingen feber eller så. :)
  • EpicNurse

Om blödningen försvinner så snabbt så kan man räkna med att den kommer tillbaka. Ett "standard-avslag" pågår i 2-6 veckor!

Du är fortfarande så nära förlossningen att det är normalt med färsk, röd blödning!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Röding)
    EpicNurse skrev 2017-04-17 07:22:12 följande:

Om blödningen försvinner så snabbt så kan man räkna med att den kommer tillbaka. Ett "standard-avslag" pågår i 2-6 veckor!

Du är fortfarande så nära förlossningen att det är normalt med färsk, röd blödning!

Tack snälla för svar :)
Svar på tråden Återkommande blödning/avslag efter snitt?