• LejonSa

Nidblödning?

Hej.

Kort. Har vanligtvis regelbunden mens som kommer dag 30-31. Fick denna månad blödning dag 25. Ingen jätteriklig blödning. Men jag tickade ändå in i min app: påbörjad mens. Dagen efter var det knappt något blod alls. Bara när jag torkade. Dagen efter det samma och dag 4 inget alls. Behövde under denna mens inte ens använda tampong eller binda. Inte ens dag 1. Hade binda då men det kom aldrig något på bindan.

Brukar även ha jätteont vid mens dag 1 och 2 men inte denna gång. Mer små känningar. Typ som att mensen är på g. Men sen försvinner det. Går och kommer.

Har inte testat med grav test. Om inte mensen kickar igång nu imorgon eller onsdag så ska jag testa. Men undrar nu, någon som varit med om nidblödning? Hur har den varit då?

För detta kan jag inte iaf räkna som mens. Inte utifrån hur min mens brukar vara.

Men känner mig inte direkt gravid heller med massa symptom eller så. Har varit gravid två ggr förut (ett ma och en liten bebis).

Vet att jag haft en sort nidblödning vid ett av de graviditeterna. De var så nära inpå varandra så jag minns inte vilken. Och kan inte heller minnas hur de var. Men 2-3 dagar av typ rosa/brunt tror jag.

Iaf, vad tror ni? Vad har ni för erfarenhet?

• Svar på tråden Nidblödning?
  • milli79

Haft nödlösning men i alla fall 2 av barnen men det var bara väldigt lite rosa på pappret. Är säkert väldigt olika

• LejonSa

Ja det är det jag tänker med. Att det är olika för alla. Var därför nyfiken på att höra hur det varit...

Någon fler?

• milli79
    milli79 skrev 2017-04-17 11:52:35 följande:

Haft nödlösning men i alla fall 2 av barnen men det var bara väldigt lite rosa på pappret. Är säkert väldigt olika

Nödlösning skulle det naturligtvis inte stå ????
  • LejonSa
    milli79 skrev 2017-04-17 19:02:23 följande:

Nödlösning skulle det naturligtvis inte stå ????

Haha! förstod det
  • Sirsiri

Jag har emellanåt oregelbunden mens, men det har funkat bra de senaste månaderna när vi försökt. Denna månaden två veckor efter mensen fick jag en sån blödning, eller konstig färgad flytning i ca 3 dagar, sedan dröjde äl symptomen till först 10 dagar efter det.. alltså betydligt senare än den borde kommit igång. Förstår ingenting. Men om det hade varit en nidblödning för mig så borde ju aldrig äl flygningarna börjat alls Va? Har nu haft lite stick i magområdet och värk i äggstockarna och ländrygg. Inga känningar av mens, brukar alltid få ömma bröstet strax efter äl.

Man blir ju Tokig!

• 3hjärtan

Min mens är ca 6 dagar sen. Brukar alltid komma som en klocka. Gravtest visar negativt. Vet inte vad jag ska tro. Dagen efter bim började rosa/bruna flytningar som jag nu haft av och till i 5 dagar. Vad är det?

• Micec

Hej!!! åh så spännande detta är... Ska berätta min situation.

Min mens är som en klocka, alltså dag 28 på eftermiddagen kommer ALLTID min mens. Aldrig hänt ngt annat. Då brukar den komma direkt, inga spottings eller så innan, utan rätt så direkt liksom.

Nu är det så att jag var igår på 6 dagar INNAN bim. o när jag gick o kissade som kom det rosa på pappret när jag torkade mig. Jag blev förvirrad men tänkte, aja mensen har väl spårat ur totalt o jag lär få den ordentligt om ngra timmar.

MEN idag när ja vaknade hade mensen fortfarande inte kommit. Och nu när ja kissade så var det lite rosa på pappret igen. Har inga känningar på att mensen är påväg, vilket jag alltid vanligtvis känner av någon dag innan..

Igår var det 11 dagar efter äl, tänker att det kanske är för sent för en nidis? vad tror ni ????

kraaam

• LejonSa

Hej tjejer!

Kan ju meddela att jag plussat. Tog ett test (två stycken!!) 2-3 dagar efter min mens egentligen var beräknad. Tog ett vanligt och ett digitalt.

Så det var troligtvis det min lilla "blödning" var. En nidblödning.

Dock känner jag mig inte gravid alls. Liiiiite småkänningar i magen ibland. Liiiiiite småkänningar i brösten. Förutom det, inget alls. Och jag har dessvärre ett MA i bagaget som gör sig påmind. Och en graviditet som inte heller gick optimalt (men resulterade iaf i vår absolut finaste lilla skatt två månader för tidigt fast med en del komplikationer). Så jag känner att jag tar det lugnt. Inte sagt till någon än. Bara jag och maken som vet. Och min bror.

Är lite smått chockad också då det blev på första riktiga försöket. Det var jag inte beredd på. Trodde på höjden att jag plussar till sommarn/sensommarn och faktiskt kommer hinna jobba lite mellan föräldraledigheterna. Men men... detta kan man ju inte styra i detalj. Hoppas innerligt att det går vägen denna gång.

Meddela gärna hur det går för er tjejer!!! Håller tummarna för er. Kramar

• LejonSa
    3hjärtan skrev 2017-04-23 23:29:58 följande:

Min mens är ca 6 dagar sen. Brukar alltid komma som en klocka. Gravtest visar negativt. Vet inte vad jag ska tro. Dagen efter bim började rosa/bruna flytningar som jag nu haft av och till i 5 dagar. Vad är det?

Vad använde du för test? Och när testade du?
  • Milou3
    LejonSa skrev 2017-04-24 09:50:14 följande:

Hej tjejer!

Kan ju meddela att jag plussat. Tog ett test (två stycken!!) 2-3 dagar efter min mens egentligen var beräknad. Tog ett vanligt och ett digitalt.

Dock känner jag mig inte gravid alls. Liiiiite småkänningar i magen ibland. Liiiiiite småkänningar i brösten. Förutom det, inget alls. Och jag har dessvärre ett MA i bagaget som gör sig påmind. Och en graviditet som inte heller gick optimalt (men resulterade iaf i vår absolut finaste lilla skatt två månader för tidigt fast med en del komplikationer). Så jag känner att jag tar det lugnt. Inte sagt till någon än. Bara jag och maken som vet. Och min bror.

Är lite smått chockad också då det blev på första riktiga försöket. Det var jag inte beredd på. Trodde på höjden att jag plussar till sommarn/sensommarn och faktiskt kommer hinna jobba lite mellan föräldraledigheterna. Men men... detta kan man ju inte styra i detalj. Hoppas innerligt att det går vägen denna gång.

Vad härligt! Grattis
  • LejonSa
    Milou3 skrev 2017-04-24 13:41:00 följande:

Vad härligt! Grattis

Tack så mycket
  • Sirsiri
    LejonSa skrev 2017-04-24 09:50:14 följande:

Hej tjejer!

Grattis till er!! Så roligt att höra, förstår att man blir ännu mer orolig när man redan upplevt svåra saker sedan tidigare. Men en dag i taget, och lite glädje är aldrig förgäves ????

jag försöker hålla mig till slutet av veckan med att testa. Har märkt i 2 dagar nu att mitt urin är mörkare än det brukar vara...googlade lite och det verkar ju kunna vara så när man är gravid ????
  • Nagad

Hej. Jag känner lik som fiber i bröstet och bokom ryggen. Är nån som kan för klara. Vad är detta. Tack

• Lillmyran79

Hej! Känner igen mig i det ni skriver!!
    Började med ömma bröst veckan innan ägglossning i början på april, sedan ordentliga hugg i ena äggstocken sedan andra runt ägglossning.
    De ömma brösten har fortsatt och även känningar i tjejmagen och riktigt molande i svanken! Även RIKLIGA flytningar.
    Hade riktig mensvärk igår så tänkte att nu kommer mensen med buller och bång... men icke, endast lite rosa på papperet vid toabesök!
    Har bim idag och va helt säker på att den skulle ha satt igång imorse när jag vaknade... men bara rosa på papperet nu oxå!!! Inväntar gravtest idag, så blir nog att kolla imorgon!!

• Sirsiri
    Lillmyran79 skrev 2017-04-25 10:30:03 följande:

Hej! Känner igen mig i det ni skriver!!

Började med ömma bröst veckan innan ägglossning i början på april, sedan ordentliga hugg i ena äggstocken sedan andra runt ägglossning.

De ömma brösten har fortsatt och även känningar i tjejmagen och riktigt molande i svanken! Även RIKLIGA flytningar.

Hade riktig mensvärk igår så tänkte att nu kommer mensen med buller och bång... men icke, endast lite rosa på papperet vid toabesök!

Har bim idag och va helt säker på att den skulle ha satt igång imorse när jag vaknade... men bara rosa på papperet nu oxå!!! Inväntar gravtest idag, så blir nog att kolla imorgon!!

Hur har det gått?? ????????
  • Lillmyran79
    Sirsiri skrev 2017-04-28 20:39:07 följande:
    Hur har det gått?? ????????
    Endast ljusröda flytningar på bim, något mer på kvällen efter men har bara behövt binda (annars alltid binda och tampong) likaså i går på dagen men avtog mot kvällen, idag bara ljusröda flytningar! Vanligtvis har jag mörkt röd mens med en del små klumpar (ursäkta den detaljerade beskrivningen) som håller i sig i 3dgr! Nu är det klarrött och inga klumpar! CB digital igårkväll visade neg :( Nu är blödningarna helt borta, tyvärr även de ömma brösten :( molvärken är det ända som är kvar :(
  • Sirsiri

Åh, vad frustrerande det är när kroppen spökar så. Men gör ett test om några dagar, jag har läst att för de som får mens trots graviditet så brukar det vara kortare och mindre. Vill inte ge några falska förhoppningar, men sök på det o se om du känner igen dig?

Jag har oregelbundet, men genomsnittscykeln är enligt min app 35 dagar. Idag är jag på dag 40...ingen mens. Haft rejäl mensvärk i tre dagar. Vågar inte testa än, men imorgon om den inte kommit! Går o kollar konstant, känns ju som den satt igång hela tiden!

• LejonSa
    Sirsiri skrev 2017-04-24 19:57:10 följande:

Grattis till er!! Så roligt att höra, förstår att man blir ännu mer orolig när man redan upplevt svåra saker sedan tidigare. Men en dag i taget, och lite glädje är aldrig förgäves ????

jag försöker hålla mig till slutet av veckan med att testa. Har märkt i 2 dagar nu att mitt urin är mörkare än det brukar vara...googlade lite och det verkar ju kunna vara så när man är gravid ????

Tack så mkt!!

Ja, det har du rätt i. Och tack vare att man har en annan liten här hemma som kräver ens fulla uppmärksamhet så tänker jag inte så mkt på denna graviditet. Lät ju konstigt. Men det är inte som första graviditeten då jag gick och räknade exakta dagar osv. Man hinner inte med denna gång.

Märker ännu inte av graviditeten värst mkt heller. Lite tröttare än vanligt. Både förhöjd aptit men också minskad aptit. Mkt märkligt. Emellanåt ömma bröst. Thats it.

Hur har det gått för dig?
Svar på tråden Nidblödning?