• LejonSa

Nidblödning?

Hej.

Kort. Har vanligtvis regelbunden mens som kommer dag 30-31. Fick denna månad blödning dag 25. Ingen jätteriklig blödning. Men jag tickade ändå in i min app: påbörjad mens. Dagen efter var det knappt något blod alls. Bara när jag torkade. Dagen efter det samma och dag 4 inget alls. Behövde under denna mens inte ens använda tampong eller binda. Inte ens dag 1. Hade binda då men det kom aldrig något på bindan.

Brukar även ha jätteont vid mens dag 1 och 2 men inte denna gång. Mer små känningar. Typ som att mensen är på g. Men sen försvinner det. Går och kommer.

Har inte testat med grav test. Om inte mensen kickar igång nu imorgon eller onsdag så ska jag testa. Men undrar nu, någon som varit med om nidblödning? Hur har den varit då?

För detta kan jag inte iaf räkna som mens. Inte utifrån hur min mens brukar vara.

Men känner mig inte direkt gravid heller med massa symptom eller så. Har varit gravid två ggr förut (ett ma och en liten bebis).

Vet att jag haft en sort nidblödning vid ett av de graviditeterna. De var så nära inpå varandra så jag minns inte vilken. Och kan inte heller minnas hur de var. Men 2-3 dagar av typ rosa/brunt tror jag.

Iaf, vad tror ni? Vad har ni för erfarenhet?

• Svar på tråden Nidblödning?
  • LejonSa

Ja det är det jag tänker med. Att det är olika för alla. Var därför nyfiken på att höra hur det varit...

Någon fler?

• LejonSa
    milli79 skrev 2017-04-17 19:02:23 följande:

Nödlösning skulle det naturligtvis inte stå ????

Haha! förstod det
  • LejonSa

Hej tjejer!

Kan ju meddela att jag plussat. Tog ett test (två stycken!!) 2-3 dagar efter min mens egentligen var beräknad. Tog ett vanligt och ett digitalt.

Så det var troligtvis det min lilla "blödning" var. En nidblödning.

Dock känner jag mig inte gravid alls. Liiiiite småkänningar i magen ibland. Liiiiiite småkänningar i brösten. Förutom det, inget alls. Och jag har dessvärre ett MA i bagaget som gör sig påmind. Och en graviditet som inte heller gick optimalt (men resulterade iaf i vår absolut finaste lilla skatt två månader för tidigt fast med en del komplikationer). Så jag känner att jag tar det lugnt. Inte sagt till någon än. Bara jag och maken som vet. Och min bror.

Är lite smått chockad också då det blev på första riktiga försöket. Det var jag inte beredd på. Trodde på höjden att jag plussar till sommarn/sensommarn och faktiskt kommer hinna jobba lite mellan föräldraledigheterna. Men men... detta kan man ju inte styra i detalj. Hoppas innerligt att det går vägen denna gång.

Meddela gärna hur det går för er tjejer!!! Håller tummarna för er. Kramar

• LejonSa
    3hjärtan skrev 2017-04-23 23:29:58 följande:

Min mens är ca 6 dagar sen. Brukar alltid komma som en klocka. Gravtest visar negativt. Vet inte vad jag ska tro. Dagen efter bim började rosa/bruna flytningar som jag nu haft av och till i 5 dagar. Vad är det?

Vad använde du för test? Och när testade du?
  • LejonSa
    Milou3 skrev 2017-04-24 13:41:00 följande:

Vad härligt! Grattis

Tack så mycket
  • LejonSa
    Sirsiri skrev 2017-04-24 19:57:10 följande:

Grattis till er!! Så roligt att höra, förstår att man blir ännu mer orolig när man redan upplevt svåra saker sedan tidigare. Men en dag i taget, och lite glädje är aldrig förgäves ????

jag försöker hålla mig till slutet av veckan med att testa. Har märkt i 2 dagar nu att mitt urin är mörkare än det brukar vara...googlade lite och det verkar ju kunna vara så när man är gravid ????

Tack så mkt!!

Ja, det har du rätt i. Och tack vare att man har en annan liten här hemma som kräver ens fulla uppmärksamhet så tänker jag inte så mkt på denna graviditet. Lät ju konstigt. Men det är inte som första graviditeten då jag gick och räknade exakta dagar osv. Man hinner inte med denna gång.

Märker ännu inte av graviditeten värst mkt heller. Lite tröttare än vanligt. Både förhöjd aptit men också minskad aptit. Mkt märkligt. Emellanåt ömma bröst. Thats it.

Hur har det gått för dig?
Svar på tråden Nidblödning?