Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Kan jag behåla hunden?

Låter tyvärr mycket för en så ung hund. Hade den varor vuxen så visst men inte en liten valp. Sen måste man ensamhetsträna en hund innan man kan lämna den och det tar tid. Vissa hundar accepterar aldrig att vara ensamma.

• viseversa
    solrosen1 skrev 2017-04-17 11:45:22 följande:

Detr tyvärr det som är problemet. Jag har inga anhöriga eller någon här uppe som kan hjälpa. Jag ringde mitt jobb igår och dom så nej eftersom jag arbetar i kök. Min anställning är fast och om det hade varit en vuxen hund så hade jag inte varit orolig för 4 timmar på morgonen själv men nu kommer ju den här hunden bara att vara 5 månader och jag har ingen erfarenhet av så små hundar. Dom hundarna jag haft hand om tidigare har varit vuxna och då inga problem att lämna. Men som sagt jag vill inte vara någon djurplågare ???????? Jag är helt förstörd nu . Jag älskar den här lilla krabaten så otroligt mycket och kommer gråta floder om jag måste lämna vidare????????????????. Livet är tufft

Ja precis. Hade den varit vuxen är inte 4h så farligt. Men eftersom det är en valp blir det knepigare. Ingen granne då som kan ha hunden när du jobbar? Du får såklart erbjuda ersättning för hjälpen men det kanske det är värt?
  • viseversa
    Deceree1 skrev 2017-04-17 12:56:21 följande:

Men fyra timmar är inte farligt att lämna en hund. Går du en promenad på morgonen innan du sticker till jobbet och när du kommer hem så är det ingen fara. Om du sen busar eller låter den träffa andra hundar, är i skogen eller vad som helst så blir hunden säkert nöjd.

Nej man ska inte lämna en VALP i 4h. En vuxen hund ja. Om den är tränad att vara ensam men ts har en valp vilket ändrar det hela.
  • viseversa
    Deceree1 skrev 2017-04-17 14:54:36 följande:
    Så du menar att alla som köper valp tar semester några månader?

Jag va hemma ett tag i början men minns inte hur länge.
    Ja man ska vara ledig när man skaffar valp. Inte fasiken ska man jobba i alla fall. Det får man fixa på ett eller annat sätt.
  • viseversa
    solrosen1 skrev 2017-04-17 20:11:32 följande:

Känner bara att jag är så kär i den här vovven och om jag skulle avvakta och det inte skulle funka med 4 h. Så skulle jag ju dö om jag skulle tvingas lämna bort hunden då????. Jag har bara haft henne i 2 dagar och redan känner jag sån stark kärlek för henne. Usch vad jobbigt det här blev. ????

Men ts annonsera om en dagmatte på affären eller något. Någon som bor på vägen till ditt jobb. Så kan du lämna hunden där när du åker till jobbet och hämta på hemvägen. Och så ensamhetstränar du henne nu.
Svar på tråden Kan jag behåla hunden?