Inlägg från: Anonym (Q) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Q)

Dålig lukt i underlivet

Tvätta endast med intimtvål i underlivet.

Det finns en massa olika sådana. Jag använder en jag hittat på Ica som har en mild god doft.

Sen tycker jag du ska köpa Ecovag på apoteket, eller beställa på apotea (gratis frakt), så att ditt ph-värde blir återställt. Har man fel ph-värde i underlivet så kan det lukta illa.

Intimtvål och Ecovag alltså, så borde det nog bli bättre :)

• Anonym (Q)

Slänger in en bild på de vagitorier jag använder också. Jag brukar behandla en eller två kvällar efter varje menstruation, eftersom jag i princip alltid får obalans i ph-värdet då. Och dessa piller är jättebra för det. Tidigare trodde jag att jag hade svampinfektioner efter mens (precis som någon här skrev att hon ofta har) men det var som tur var bara ph-värdet som strulade.

• Anonym (Q)
    Brumma skrev 2017-04-18 12:43:49 följande:

Hej :)

Det var jag som skrev - jag funderar på om detta kan hjälpa mig. Läkarna o barnmorska säger bara "du har svamp"- men jag har haft problem i sju år nu liksom :/

Är de receptfria?

Håller de resten av månaden på bra nivå?

Sorry TS för kapning av tråden :)

Har de undersökt dig så de vet att du har svamp, eller är det bara deras slutsats ändå?

Jadå de är receptfria, men inte alla apotek har dem tyvärr. Jag köper dem på kronans apotek (tror jag det heter) eller så beställer jag på apotea. Det är gratis frakt och väldigt smidigt.

Egentligen ska man ta en kapsel innan läggdags i tio dagar för att behandla fullt ut, och det gjorde jag i början. Men nu behövs ibland bara ett enda så blir det bättre för mig och då känns det bra hela månaden.

Det kan ju helt klart vara värt att prova för dig :). Hoppas det fungerar så du slipper hålla på med svampmedel, för vad jag vet så är det inte bra att behandla med det ifall det nu inte är en svampinfektion. Då skadar det mer än gör nytta.

Lycka till :)
  • Anonym (Q)

En tvättlapp eller handduk direkt efter sex tycker jag är bra. Det finns ju även våtservetter för intimhygien om man vill använda sådana.

• Anonym (Q)
    sextiotalist skrev 2017-04-24 09:20:25 följande:

Måste man alltid tvätta sig efter sex?

För mig räcker det med ett toabesök i 9 fall av 10.

Jag tycker som du, att man inte alltid måste tvätta sig efteråt.

Som kvinna är det dock viktigt att kissa efteråt har jag hört. Det minskar tydligen risken för urinvägsinfektion.
Svar på tråden Dålig lukt i underlivet