• Brumma

Dålig lukt i underlivet

Låter kanske konstigt men kallpressad olivolja funkar superbra :)

Icas "extra virgin" heter nog den jag använder.

Jag tvättar av med ENBART vatten varje dag, smörjer sedan med olivolja. Ungefär var tredje dag använder jag tvål (mot läkarens order, men det känns fräshare).

Min läkare sa jag INTE skulle använda tvål, inte ens intimtvål. Intimolja gick däremot bra men jag tyckte inte det hjälpte.

När jag fött första barnet gick ngt snett med ph-balansen typ. Spelar ingen roll vad jag gör - det luktar ändå. OM jag inte gör denna procedur varjen dag. Tvätta med enbart vatten (i duschen- "raggartvätt" hjälper inte tillräckligt" och olivolja efteråt.

Efter varje menstruation använder jag även svampmedel eftersom jag alltid får svamp annars.

För övrigt är det inte bra gör ett friskt underlivet att bli tvättat varje dag - ett friskt underlivet luktar inte äckligt. Men.. Ibland har man ngt som "stör" och då behöver det hanteras.

Ni som skriver att ni måste duscha varje dag annars luktar ni illa - ni har med stor sannolikhet INTE ett friskt underliv. Då hade det inte börjat lukta så snabbt .

• Brumma
    Anonym (Q) skrev 2017-04-18 12:38:07 följande:

Slänger in en bild på de vagitorier jag använder också. Jag brukar behandla en eller två kvällar efter varje menstruation, eftersom jag i princip alltid får obalans i ph-värdet då. Och dessa piller är jättebra för det. Tidigare trodde jag att jag hade svampinfektioner efter mens (precis som någon här skrev att hon ofta har) men det var som tur var bara ph-värdet som strulade.

Hej :)

Det var jag som skrev - jag funderar på om detta kan hjälpa mig. Läkarna o barnmorska säger bara "du har svamp"- men jag har haft problem i sju år nu liksom :/

Är de receptfria?

Håller de resten av månaden på bra nivå?

Sorry TS för kapning av tråden :)
  • Brumma
    Anonym (Q) skrev 2017-04-18 13:44:24 följande:

Har de undersökt dig så de vet att du har svamp, eller är det bara deras slutsats ändå?

Jadå de är receptfria, men inte alla apotek har dem tyvärr. Jag köper dem på kronans apotek (tror jag det heter) eller så beställer jag på apotea. Det är gratis frakt och väldigt smidigt.

Egentligen ska man ta en kapsel innan läggdags i tio dagar för att behandla fullt ut, och det gjorde jag i början. Men nu behövs ibland bara ett enda så blir det bättre för mig och då känns det bra hela månaden.

Det kan ju helt klart vara värt att prova för dig :). Hoppas det fungerar så du slipper hålla på med svampmedel, för vad jag vet så är det inte bra att behandla med det ifall det nu inte är en svampinfektion. Då skadar det mer än gör nytta.

Lycka till :)

Tack:)

Jo de har "kollat" men frågan är hur noga..

Jag skall testa iallafall :)
  • Brumma
    Anonym (Plupp) skrev 2017-04-18 23:18:57 följande:

Men det måste väl undersökas, visste inte att allmänläkare eller dsk gjorde gynundersökningar... Men ett sånt här problem borde väl kunna kollas av barnmorska?

Jag var hos barnmorskan först men hon skickade vidare mig till vårdcentralen :)

Men ring barnmorskemottagningen och fråga om det känns bättre :)
Svar på tråden Dålig lukt i underlivet