vasg skrev 2017-05-08 07:35:47 följande:
20% avklarat idag! Kräkningarna verkar vara här för att stanna, två dagar i rad nu, innan bara någon gång ibland. Illamåendet kommer och går under hela dagen, värst på morgonen och på kvällen. Växtvärken som i princip försvann i 1,5 vecka är tillbaka och brösten har växt ur 3 bhar..
Jag läste en artikel om att kvinnor som upplever illamående och kräkningar har mindre risk för missfall, vet inte om jag tror på det men är det så så spyr jag gladeligen varje dag!
På onsdag är det äntligen dags för UL!
Vad jobbigt att spy..jag är så glad för att det funkar med Postafen fö rmig, mår så mycket bättre och vardagen funkar mycket mer normalt. Har du provat? Jag tar morgon och kväll.
Jag tror inte på det där med illamående och missfall...har mått lika illa alla gånger (både när barnen fötts friska och när det inte blivit något)...haft ett tidigt misfall och sist sist dog ändå liten i v 12+2. Men jag tror mer att det berodde på mitt höga TSH, alternativt var det något fel på ägget så det inte utvecklades som det skulle. Men de kunde inte se några märkbara fel på fostret vare sig på UL eller när det var fött...så vi kommer aldrig få veta.
Men nu är iaf TSH under kontroll och jag får ju både Trombyl och Lutinus, så får hoppas det ska gå bättre denna gången...
Åhh äntligen UL! Så härligt, vet hur långt väntan är till det...var ju så galet nervös. Och nu börjar jag bli nervös inför nästa. Nästa torsdag ska vi dit igen. Har så svårt att tro att vi ska gå hela vägen denna gången...önskar ju inget hellre, men bagaget man har med sig gör ju att man inte vågar tro på det än....