• emhu

SÅ RÄDD!! Gravsymtom borta + bruna flytningar

Hej!

Jag plussade för 10 dagar sedan (är i vecka 6+2 idag) med första barnet precis innan jag och min sambo skulle påbörja en ivf-behandling.

Sedan onsdag förra veckan upplever jag att mina bröst har gjort mindre och mindre ont samt att växtvärken har börjat avta (dessa är de två enda symtom jag haft sedan jag plussade). Idag kan jag nästan klämma hur hårt som helst på brösten utan att det gör ont.

Till och från har jag även haft bruna flytningar...inte så att jag behövt binda eller trosskydd utan det har kommit när jag har krystat och då varit lite i toaletten och på pappret när jag torkat mig. En av gångerna var efter att jag hade fått orgasm (gjorde ont i livmodern efter orgasmen). Idag har jag även haft lite ilningar och stick i livmodern.

Nu är jag så himla rädd för att att det är ett MF/MA på gång. Kan knappt tänka på annat. Har ett VUL inbokat 24/4 men det känns som en evighet tills dess...vet inte hur jag ska kunna genomlida tiden tills dess.

Känns som att det här var vår enda chans till en naturlig graviditet...vill bara gråta...

Vad tror ni? Någon som upplevt samma sak som det har gått bra för?

• Svar på tråden SÅ RÄDD!! Gravsymtom borta + bruna flytningar
  • milli79

Behöver ju inte vara någon fara alls. Försök att slappna av. Gravidsympom kan ju komma och gå. Vissa dagar mår man bra andra inte. Hade en rosa pytteliten blödning med 2a barnet som aldrig var någon fara.

• milli79

Lycka till förresten och Grattis till graviditeten. Hoppas verkligen allt är okey.

• gruvan

Jag hade liknande och tyvärr var det början på ett mf. Började få bruna flytningar dagen efter jag plussade och tre veckor senare började jag blöda färskt blod, som vanlig mens fast lite klumpigare. Gjorde vul dagen efter som bekräftade att det var mf. MEN! I min senaste graviditet fick jag också bruna flytningar och även lite färskt blod. Trodde det var kört flera gånger men så var det som tur var inte. Den graviditeten resulterade i en fullt frisk bebis som nu är 10 månader.

Det är så himla svårt i början av en graviditet. Det kan vara mf när det kommer blod men behöver inte vara det. Symtom kommer och går. Grav-tester kan bli starkare även om det blir mf (så var det för mig). Så tyvärr är det bara att vänta och se vad som händer. Asjobbigt, jag vet, men du har iaf ett vul inbokat. Jag håller tummarna för att allt ser bra ut! Lycka till!

• emhu
    milli79 skrev 2017-04-17 19:24:39 följande:

Lycka till förresten och Grattis till graviditeten. Hoppas verkligen allt är okey.

Tack så mycket :) ska försöka slappna av och inte oroa mig!
  • emhu
    gruvan skrev 2017-04-17 19:36:20 följande:

Jag hade liknande och tyvärr var det början på ett mf. Började få bruna flytningar dagen efter jag plussade och tre veckor senare började jag blöda färskt blod, som vanlig mens fast lite klumpigare. Gjorde vul dagen efter som bekräftade att det var mf. MEN! I min senaste graviditet fick jag också bruna flytningar och även lite färskt blod. Trodde det var kört flera gånger men så var det som tur var inte. Den graviditeten resulterade i en fullt frisk bebis som nu är 10 månader.

Det är så himla svårt i början av en graviditet. Det kan vara mf när det kommer blod men behöver inte vara det. Symtom kommer och går. Grav-tester kan bli starkare även om det blir mf (så var det för mig). Så tyvärr är det bara att vänta och se vad som händer. Asjobbigt, jag vet, men du har iaf ett vul inbokat. Jag håller tummarna för att allt ser bra ut! Lycka till!

Jo, du har ju rätt i det du säger...alla graviditeter är unika. Jag har ju inte haft bruna flytningar varje dag heller och rätt så sparsamt när dom väl har kommit...bara vänta och se :)
  • Det kommer bli bra

Jag  vill inge hopp. Jag hade ständiga blödningar alt. bruna flytningar till 4 månaden. Även större blödningar. Men födde en frisk flicka efter nio månader. Hade tydligen känsliga slemhinnor samt lågt liggande moderkaka. 

Lycka till och grattis!

• emhu
    Det kommer bli bra skrev 2017-04-18 14:16:26 följande:

Jag  vill inge hopp. Jag hade ständiga blödningar alt. bruna flytningar till 4 månaden. Även större blödningar. Men födde en frisk flicka efter nio månader. Hade tydligen känsliga slemhinnor samt lågt liggande moderkaka. 

Lycka till och grattis!

Skönt att höra att det går bra för många! Grattis till er knodd och tack så mycket!
  • Ivana1988

I vecka 6 fick jag ont och rosa sedan bruna flytningar... hade VUL i vecka 8... nu ligger jag hemma med en 9 veckor gammal kille lycka till! Förstår att man blir orolig!

Svar på tråden SÅ RÄDD!! Gravsymtom borta + bruna flytningar