• Anonym (S)

Beter han sig konstigt eller har jag hjärnspöken?

Jag behöver opartiskhet. Jag behöver ett svar. Kan nån hjälpa mig förstå?

Jag ska försöka fatta mig kort-annars orkar nog ingen läsa.

Jag och min sambo har varit tillsammans i över 10 år.

Vi väntar vårt andra barn.

Jag har haft en dålig magkänsla gällande honom och en av hans kvinnliga kollegor sedan förra våren. Han dementerar. Blir förbannad när jag frågade.

Samtidigt började han plötsligt köpa nya dyra kläder. Tatueta sig. Intressera sig för konst och köpa dyra tavlor att hänga hemma.

Gissa hennes intressen enlig facebook? Kläder, tatueringar och fäga överraskande konst!!

Sambon blev oxtokig när jag konfronterade om detta.

Det har gått en tid o nu väntar en jobbresa för honom och den kvinnliga kollegan. Gissa om jag känner dålig magkänsla.

Sambon frågar varför och kommer snabbt fram till att det ju såklart beror på att de ska ut o resa 1 v utomlands. Han blir flyförbannad men ställer samtidigt in resan in a heartbeat. Fast för priset- han pratar inte med mig.

Det finns massor andra grejer med som ger mig min dåliga känsla. Men kanske kan nån bara slp mig hårt i ansiktet o säga att jag har fel!?

• Svar på tråden Beter han sig konstigt eller har jag hjärnspöken?
  • Anonym (Man)

Låter konstigt, men man måste ju nästan lita på sin sambo tills motsatsen bevisas. Att han ställer in jobbresa tyder ju snarast på att du bråkat en hel del om det, att han känner av din svartsjuka.

Om jag vore om dig skulle jag nog försöka finna bevis för otrohet innan jag bråkat något mer om kollegan. De kanske bara är bra vänner, jag har själv en kvinnlig kollega som jag är nära vän med. Inget mer. Har vatit så i många år. Killar kan vara vän med kvinnor vet du...

• Anonym (S)

tack för svar.

Jag vet. Man kan ha kvinnliga vänner. Jag har manliga. Han har kvinnliga.

Har inte stört mig förut, tills nu.

När han började köpa nya kläder efter så många år, kändes det konstigt direkt. GANT, Tommy Hilfiger, Hugo Boss. Nya skinnskor en gång de skulle till sthlm.

Han önskade sig en ny weekenväska i läder. 3000 kostar den .Till vad undrade jag?!

Hans intresse för konst- jag är estet. Älsar konst. Han har aldrig brytt sig förut.

Hans tatuering- ett fotbollslag de båda håller på.

Och han säger att han knte är vän med henne. Att han inte har ngt hrmensamt med henne. Att han inte gillar tjejer som röker och dricker öl. Allt det hon gör.

Men det känns mer som att han försöker vända känslorna mot sig själv för att få distans.

• Anonym (Man)

Lite för mycket "slump" kan jag tycka, och lite konstigt att han ändrat sig så mycket. Eftersom han neka så antar jag att du får samla bevis tills vidare o hoppas att magkänslan är fel.

Du är ju gravid så hormoner kan ju spöka lite med dina känslor, men det är mycket som talar för att han är lite för intresserad av den andra kvinnan. Hoppas verkligen det löser sig för dig!

• Anonym (S)

Det är lite det jag hoppas på. Att det är gravidhormonerna som får mig ur balans och att magkänslan är fel.

Samtidigt har han en gång tidigare haft känslor för en kvinnlig kollega (vi hade en jobbig period och gjorde slut en kort stund) den månaden uppvaktade han denna kollega med blommor. De pratade dagligen och han var väldigt intresserad.

Men det börkade innan vi gjorde slut. Innan vi gjorde slit ljög han om att ha hennes mobilnummer. Jag hade dock kollat upp numret och slog på nummer iställt för namn (han gav mig mobilen så jag kunde få kolla själv) och hittade såklart numret direkt under ett dolt namn.

Mycket vatten har runnit under broarna. Nya tider. Hus. Barn. Distans.

Tills det här kom. Det äter upp mig.

Bränt barn skyr elden antar jag.

• Anonym (Privatdetektiv)

Hej! Jag kan kolla upp om han är otrogen, var bor ni?

• Anonym (magkänsla)

Jag har gjort misstaget att inte lita på min magkänsla, kommer aldrig göra det igen, den har faktiskt oftast rätt och man gör bäst i att lita på den.

• Anonym (Utlandssvensk)

Lita pa din magtjansla!

Var i en liknande situation och det ar bara att Googla pa det. Finns hur mycket information som helst pa hur man tar fast en "cheater".

Du ska INTE konfrontera honom om vad du tror. Inte foren du har bevis. Detta ar mycket viktigt for en cheater kommer att ljuga tills du har overvaldigande bevis. Och till och med da kommer han troligtvis ljuga. Tror mig inte? Forutom egen erfarenhet sa kan du som sagt Googla pa det.

Ta hans mobil och ladda ner en hemlig app som skickar allt han gor pa sin telefon till dig. Appen ar osynlig och kostar ca 500-1000kr.

Har han sen finger avtryck lasknapp sa vanta tills han sover och anvand hans finger avtryck da. Det tar max 5 min och du kan lasa pa Google hur du gommer att du laddat ner appen.

Sen sitter du fint och vantar. Ar han otrogen sa kommer det snart fram. Kommer du inte at hans telefon sa finns det liknande program for eran gemensamma dator.

Snart ska du se att han har ett hemligt email konto och din hemliga app kommer att tala om email address och losen ordet.

Happy hunting!  (Och na jag vet, det ar inte kul, men lita pa din magtjansla. Det varsta som kan handa ar att du har fel...)

Svar på tråden Beter han sig konstigt eller har jag hjärnspöken?