• Gladhannapanna

Möblera uterum

Bi har en altan idag som vi ska bygga ut och delvis bygga in så att vi får ett uterum i ena ändan och trädäck i andra. Ett plant golv över hela ytan. uterummet kommer att vara ca 5x3 m.

Idag har vi en hammock och en matgrupp på altanen. Vi har inte bestämt oss för om vi ska ha loungemöbler eller matgruppen i uterummet. Hur har andra gjort och varför? Om vi har matgruppen i uterummet kommer vi att ha loungemöbler på altanen och tvärt om. 

• Svar på tråden Möblera uterum
  • Linnis92

Vi har matgeuppen i uterummet och loungemöbeln på altanen. Mest för att när jag vill komma undan solen lite när jag ska äta - har sol på altanen hela dagen. Och så vill jag gärna chilla i loungemöbeln med mitt rosé i solen :)

• Gladhannapanna

Jag tänker mig att man vill krypa upp i en fåtölj, soffa med en filt och mysa i uterummet också.... Man kanske kan hitta loungemöbler som funkar att sitta och äta i också. 
    Annars håller jag med dig om att man inte vill äta mitt i solen. 

• Tjofaderittan hambo
    Gladhannapanna skrev 2017-04-18 11:05:11 följande:

Jag tänker mig att man vill krypa upp i en fåtölj, soffa med en filt och mysa i uterummet också.... Man kanske kan hitta loungemöbler som funkar att sitta och äta i också. 
    Annars håller jag med dig om att man inte vill äta mitt i solen. 

Dessutom vill man inte behöva ta tallrikar, mat och annat och rusa in när det börjar regna

De flesta loungemöbler går ju att äta vid, det är bara att byta ut bordet Orkar man så kan man ju ha ett matbord som är ihopfällbart som tas fram när man ska äta och så har man ett lågt bord dagligdags.

Då kan ni ha solsängar eller liknande på den del som inte är inglasad.
Svar på tråden Möblera uterum