• Äldre 18 Apr 19:00
    6036 visningar
    4 svar
    4
    6036

    Ni som bor i hus med yttertrappor..

    Hur har ni löst det med barnvagn? Jag har två trappor upp till entrén på mitt hus och jag ser inte fram emot att släpa upp barnvagn där. Alternativet är att gå in genom källaren men jag får ändå en trappa som dessutom är smal. Jag funderar på en vagn av någon sorts kombimodell så att man kan bära upp bara insatsen men känner att det trots allt blir bökigt. Hur har ni andra löst det?

  • Svar på tråden Ni som bor i hus med yttertrappor..
  • Äldre 18 Apr 19:08
    #1

    När jag fick mitt första barn bodde vi fyra (fem?) trappor upp utan hiss. Vi valde en vagn som inte vägde så mycket och använde den ändå inte särskilt ofta för att det var så omständligt att bumpa upp och ner den. Sjal och sele att bära i var mycket smidigare.

  • Äldre 18 Apr 20:26
    #2

    Har en vagn i ett förråd på bottenplan och bär upp/ner bebisen. Men har sett många få upp stora vagnar genom att ta loss liggdelen och bära den med bebisen i och sedan komma och hämta underredet. Ser dock väldigt tungt ut.

  • Äldre 18 Apr 22:34
    #3

    En vagn med mjuklift, bara att lyfta ur och bära upp en sovande bäbis. Sedan gå en gång till och hämta matkassarna.

  • Äldre 19 Apr 10:00
    #4

    Jag har funderat på att hoppa över vagn denna gång mag använda sele eller sjal men känner ändå att vagn behövs för promenader och andra tillfällen. Just nu lutar det åt en vagn med lös lift tror jag. Har till mina andra barn dock haft vagnen inne och somnat dom i så det kommer jag troligen sakna.

    Känns nästan enklast att flytta till hus i markplan haha

Svar på tråden Ni som bor i hus med yttertrappor..