lessman skrev 2017-04-18 22:26:53 följande:
kostnaden är det minsta problemet här. och vill de så vill jag, frågan är bara vem som ska ta det första steget, inte jag i alla fall,om vi tänker tillbaka, så när jag hälsade på den där tjejen i slutet av 80talet, så var att ha sex det sista jag tänkte på, vi hade inte ens planerat att ha det. så det första hon säger när vi befinner oss i hennes rum var, nu får du ta av dig byxorna....jag blev så paff av hela situationen att jag blev mållös.
Men jag blir besviken då ingen säger något utan bara håller på med antydningar.När det gäller detta, så kan man säga direkt till mig, tex hej pappa, eller om modern berättar för mig. dom är nu så pass vuxna att jag klarar det, dom behöver inte oroa sig att jag inte skulle klara det. det är bättre att dom gör det, för jag tänker inte ta första steget, jag gjorde ju inge t fel när jag träffade deras mor.
Du får faktiskt ta lite jävla eget ansvar. Om DU vill veta så får DU ta upp det, och om DU inte gör det så får DU skylla dig själv, och inte hålla på att skylla på alla andra i hela jävla världen, som du gör hela tiden.
DU HAR ANSVAR ÖVER DITT LIV OCH DET ÄR DU SOM MÅSTE AGERA FÖR ATT FÖRÄNDA DET OCH OM DU INTE GÖR DET SÅ FÅR DU HÅLLA KÄFTEN OCH SKYLLA DIG SJÄLV.
Har ingen sagt det här till dig förut? Sträck upp dig för fan och börja ta lite jävla ansvar över dig, ditt liv, ditt mående och din situation.