• Anonym (Less)

    Bråk ang chokladkaka

    Jag och min sambo bor i ett hus med hans 2 döttrar och min dotter. Igår så tog min dotter lite av en marabou chokladkaka som låg i kylskåpet och hon tog även några korvbitar av en korv som låg uppskuren i kylen som hon skulle ha med sig ut när hon skulle grilla.

    Ett tag efter att hon har gått så ser jag att min sambos dotter letar efter något i kylskåpet och så utbrister hon "Vem fan har ätit av min choklad och tagit av min korv??!!" Då sa jag att min dotter tog med sig lite av det ut och att kylskåpet är allmänt. Hon kan inte bara lägga sin mat i kylskåpet och tro att andra ska veta att det bara är hennes? Så har det aldrig funkat. Har man köpt något bara till sig själv så har man väl det på sitt rum.

    När min dotter kom hem så var min bonusdotter jättesur på henne och anklagade henne för att snylta och diverse saker, så det blev värsta bråket.

    Detta hände som sagt igår och det är fortfarande dålig stämning. Min sambo säger att jag är partisk som håller med min dotter??

    Hur löser man en sån här sak?

  • Svar på tråden Bråk ang chokladkaka
  • Anonym (qq)

    man köper en ny korv. 

    förstår att tonåringar kan jaga upp sig men det är ju löjligt. Hos oss får man sätta sitt namn på saker i kylen om det är väldigt viktigt att ingen ska ta av det (tex någons matlåda) 

  • Froken Lokens

    Du har fel!

    Hur har du tänkt att man ska förvara korven om inte i ett kylskåp och vissa tycker om att äta sin choklad kall.

  • Anonym (Men allvarligt)

    Det funkar givetvis inte så att man kan lägga mat eller annat i kylskåpet och mena att det bara är till en själv. Isåfall sätter man en lapp på maten så att andra VET, för som du säger så är kylskåpet allmänt. Man går ju inte direkt och frågar innan man häller upp ett glas mjölk..

    Din dotter har inte gjort något fel. Stå på er.

    Bonusdottern låter väldigt curlad. Är hon det?

  • Anonym (Men allvarligt)
    Froken Lokens skrev 2017-04-18 20:03:36 följande:

    Du har fel!

    Hur har du tänkt att man ska förvara korven om inte i ett kylskåp och vissa tycker om att äta sin choklad kall.


    Hur hör det hit? Om det var så noga med vems korven och chokladen tillhörde så skulle hon ha satt en lapp på det! Punkt.
  • Anonym (Glad)

    Jag skulle vara väldigt glad om familjens största bekymmer kretsade runt en chokladkaka och en korv. Då har man det verkligen riktigt bra.

    Cool

  • Froken Lokens
    Anonym (Men allvarligt) skrev 2017-04-18 20:06:09 följande:

    Hur hör det hit? Om det var så noga med vems korven och chokladen tillhörde så skulle hon ha satt en lapp på det! Punkt.


    Jag gissar att du inte sagt att hon måste sätta en lapp på sig att egna saker!
  • Anonym (Less)

    Det fanns givetvis ingen lapp på det och det har det aldrig funnits på något annat heller.

  • Anonym (Men allvarligt)
    Froken Lokens skrev 2017-04-18 20:07:28 följande:

    Jag gissar att du inte sagt att hon måste sätta en lapp på sig att egna saker!


    Jag är inte ts.
  • Katten Lilla
    Froken Lokens skrev 2017-04-18 20:03:36 följande:

    Du har fel!

    Hur har du tänkt att man ska förvara korven om inte i ett kylskåp och vissa tycker om att äta sin choklad kall.


    Det är sant, men din logik brister.

    Man kan inte lägga sin egen mat i kylskåpet och förvänta sig att andra ska veta att det bara är ens egen mat OM man inte sätter en lapp på maten. Det funkar inte så.
  • Froken Lokens
    Anonym (Men allvarligt) skrev 2017-04-18 20:08:51 följande:

    Jag är inte ts.


    Då har du ännu mindre anledning att svara som du gjorde.
Svar på tråden Bråk ang chokladkaka