Ångrar mig så GROVT
Du borde ta professionell hjälp med att hantera din Asperger. Detta är typiskt. Man förknippar materiella ting med minnen och känslor. Du behöver hjälp att komma över den tröskeln.
Du borde ta professionell hjälp med att hantera din Asperger. Detta är typiskt. Man förknippar materiella ting med minnen och känslor. Du behöver hjälp att komma över den tröskeln.
Gå gärna in på asbergerforumet och läs. Att fastna för olika saker känslomässigt är vanligt med Asperger även andra personer har de problemet om man vill säga problem. Men oftast blir det ett problem som samlingsmani mm.
www.aspergerforum.se/tusen-fragor-kanns-det-som-iaf-t32690.html
6) Att "fästa sig" vid materiella ting, det vill säga att vara väldigt förtjust i eller rädd om eller överbeskyddande med saker, är det vanligt? Varför jag undrar är nämligen för att jag ofta kan tycka om en sak väldigt mycket och då t.ex. bli jätteledsen om den går sönder eller försvinner eller liknande. Ett exempel på en sak som jag är väldigt fäst vid (tycker om mycket) är gosedjur och framför allt nallar. Har dåligt minne men kommer ihåg vissa "saker" alltså prylar från när jag var liten som jag tyckte väldigt mycket om - dessa saker är liksom fastetsade vid minnet.
Tack för länken. Men eftersom asperger är en del av min personlighet, eller typ mitt Jag, kan jag nog inte bli av med känslan av att saker är väldigt viktiga. Jag kommer ha asperger i resten av mitt liv så det är inget jag kan göra något åt utan bara inte göra mig av med så mycket saker på en gång igen. Plus köpa nya