Jag är inte säker på att båda känner det. Ibland tror jag folk kan inbilla sig lite grann, de önskar så hett att den andre ska känna likadant så det "känns så"
Kanske med lite alkohol innanför västen så kan det nog bli fel ibland.
Läste precis häromdagen en engelsk text där de hade försök göra vetenskapliga tester på vad det är som får män att inte "ge sig" när de tex raggar på en krog, trots att tjejen i fråga kanske tydligt sagt att hon bara är där för att dansa med sina vänner.
De kom fram till att män i högre grad (som vanligt inte alla, eller ibland kan kvinnor vara sådana också) än kvinnor flyttar över den egna känslan på "objektet", dvs att om de ser en mycket attraktiv kvinna, uppklädd och snygg, tänker mannen (omedvetet) att det så att säga är för hans skull. Ju mer intresserad han är av den specifika uppklädda kvinnan, desto mer övertygad blir han om att hon också är intresserad.
Övervägande delen av kvinnorna i testet läste i stället mer noggrant av kroppsspråket och ansiktsuttrycken och kunde därigenom mer "rätt" läsa av om mannen var intresserad av henne eller inte. Övervägande delen av männen i testet gjorde alltså inte det utan tittade på det yttre (kläder smink) och bedömde att "ju mer uppsnofsat desto mer gillar hon mig"