• Anonym (Nyfikna)

Sexuell spänning i luften - märker alltid båda parter av det?

Jag och min tjejkompis hade för ett tag sedan en diskussion kring flirtande. Framförallt om långa blickar och den där spänningen som ibland känns som elektricitet i luften. När den där känslan (elektriciteten Drömmer) uppstår, uppstår den då ALLTID även för den andra personen, eller kan en av parterna tro sig uppleva denna "kontakt" utan att den egentligen ägt rum för den andra partern? Haha lol nu blev det jättesnurrigt, men hoppas ni förstår vad vi menar Tungan uteKyssSkrattande

• Svar på tråden Sexuell spänning i luften - märker alltid båda parter av det?
  • Froken Lokens

För att den öht ska finnas förutsätter det att båda känner den. Jag har varit med om att omgivningen känt av den. Helt magiskt.

• Anonym (Nyfikna)
    Froken Lokens skrev 2017-04-19 10:57:53 följande:

För att den öht ska finnas förutsätter det att båda känner den. Jag har varit med om att omgivningen känt av den. Helt magiskt.

Fast hur kan man egentligen veta om den andra känner samma? Vi kom fram till att killar (vi båda är hetero) ofta blickar undan för att sedan snabbt återuppta "ögonkontakten" igen när detta uppstår. Det skulle ju kunna vara ett tecken på att de känner sig obekväma, även om det "känns" som att man har ett "moment". 
  • Cecese

Den måste finnas hos båda för att det ska vara så. Jag har varit med om det med en kille och ja, omgivningen märkte det fast vi var flera meter i från varandra och försökte låtsas som ingenting. Det går inte att beskriva känslan, man måste uppleva den och jag lovar att man vet om just den kemin finns där. Det går inte att ta miste på det. 

• Anonym (X)

Kort svar: Nej inte alltid. Omgivningen kan ju tycka tex att det finns någonting mellan två personer, medan en av de personerna inte alls håller med.

• Anonym (qq)

Jag är inte säker på att båda känner det. Ibland tror jag folk kan inbilla sig lite grann, de önskar så hett att den andre ska känna likadant så det "känns så" 

Kanske med lite alkohol innanför västen så kan det nog bli fel ibland.

Läste precis häromdagen en engelsk text där de hade försök göra vetenskapliga tester på vad det är som får män att inte "ge sig" när de tex raggar på en krog, trots att tjejen i fråga kanske tydligt sagt att hon bara är där för att dansa med sina vänner.
    De kom fram till att män i högre grad (som vanligt inte alla, eller ibland kan kvinnor vara sådana också) än kvinnor flyttar över den egna känslan på "objektet", dvs att om de ser en mycket attraktiv kvinna, uppklädd och snygg, tänker mannen (omedvetet) att det så att säga är för hans skull. Ju mer intresserad han är av den specifika uppklädda kvinnan, desto mer övertygad blir han om att hon också är intresserad. 

Övervägande delen av kvinnorna i testet läste i stället mer noggrant av kroppsspråket och ansiktsuttrycken och kunde därigenom mer "rätt" läsa av om mannen var intresserad av henne eller inte. Övervägande delen av männen i testet gjorde alltså inte det utan tittade på det yttre (kläder smink) och bedömde att "ju mer uppsnofsat desto mer gillar hon mig"

• huskur

Jag har varit med om, mer än en gång, att jag fattat i efterhand. En gång blev det fullkomligt galet, när han bestämde sig för att tro att jag menade A, men jag trodde att jag menade B, och var inte alls medveten om att jag ville A - inte förrän jag förstod att han trodde att jag menade A. Om ni förstår. Det blev pannkaka!Skäms

• Anonym (B)
    Anonym (qq) skrev 2017-04-19 15:20:51 följande:

Jag är inte säker på att båda känner det. Ibland tror jag folk kan inbilla sig lite grann, de önskar så hett att den andre ska känna likadant så det "känns så" 

Kanske med lite alkohol innanför västen så kan det nog bli fel ibland.

Läste precis häromdagen en engelsk text där de hade försök göra vetenskapliga tester på vad det är som får män att inte "ge sig" när de tex raggar på en krog, trots att tjejen i fråga kanske tydligt sagt att hon bara är där för att dansa med sina vänner.

De kom fram till att män i högre grad (som vanligt inte alla, eller ibland kan kvinnor vara sådana också) än kvinnor flyttar över den egna känslan på "objektet", dvs att om de ser en mycket attraktiv kvinna, uppklädd och snygg, tänker mannen (omedvetet) att det så att säga är för hans skull. Ju mer intresserad han är av den specifika uppklädda kvinnan, desto mer övertygad blir han om att hon också är intresserad. 

Övervägande delen av kvinnorna i testet läste i stället mer noggrant av kroppsspråket och ansiktsuttrycken och kunde därigenom mer "rätt" läsa av om mannen var intresserad av henne eller inte. Övervägande delen av männen i testet gjorde alltså inte det utan tittade på det yttre (kläder smink) och bedömde att "ju mer uppsnofsat desto mer gillar hon mig"

Låter möjligt.

Jag har också råkat ut för en del jobbiga män som inte fattade att intresset var inte besvarat.
  • Anonym (B)

Jag tror att om det finns spänning och elektricitet på riktigt då känner båda , men det händer att folk inbillar sig att det finns spänning när bara den ena är jätteintresserad.

• Anonym (hona)

Skulle säga att det oftast är ömsesidigt om det känns starkt i en själv iallafall om man är kvinna. Vi brukar ha bra radar för sånt. Har varit i lägen när det fullkomligen vibrerat i luften och alla i hela omgivningen blivit smittade och kommenterat det. Det har bara slagit fel en enda gång då jag personligen upplevde ett av de starkaste sexuella känslorna nånsin och killen i fråga sa att han inte kände det vilket jag aldrig trodde på efterson vi hade eldigt sex och han fortsatte höra av sig länge efter det tog slut. Tror bara han ville skydda sig själv och vissa känner spänningen men väljer att inte agera på den. Jag har haft med många människor under livet men vill bara ligga med ett fåtal. Att flirta är underbart och blir ofta häftigare av att man inte ligger.

Men jag tror att som tjej så vet man och kan vära rätt säker på att dte är ömsesidigt men ibland har killar inte självförtroendet för att förstå vad som händer:)

• Anonym (X)
    Anonym (hona) skrev 2017-04-19 15:43:08 följande:

Skulle säga att det oftast är ömsesidigt om det känns starkt i en själv iallafall om man är kvinna. Vi brukar ha bra radar för sånt. Har varit i lägen när det fullkomligen vibrerat i luften och alla i hela omgivningen blivit smittade och kommenterat det. Det har bara slagit fel en enda gång då jag personligen upplevde ett av de starkaste sexuella känslorna nånsin och killen i fråga sa att han inte kände det vilket jag aldrig trodde på efterson vi hade eldigt sex och han fortsatte höra av sig länge efter det tog slut. Tror bara han ville skydda sig själv och vissa känner spänningen men väljer att inte agera på den. Jag har haft med många människor under livet men vill bara ligga med ett fåtal. Att flirta är underbart och blir ofta häftigare av att man inte ligger.

Men jag tror att som tjej så vet man och kan vära rätt säker på att dte är ömsesidigt men ibland har killar inte självförtroendet för att förstå vad som händer:)

Skydda sig själv? Det var väl snarare så att han inte var lika intresserad.... 
  • Anonym (X)
    Anonym (hona) skrev 2017-04-19 15:43:08 följande:

Är du seriös? 
  • huskur

Händer också att folk (jag!) inte fattar vad spänningen betyder. Bara känner av den. Läge för knepig situation!

• Anonym (hona)
    Anonym (X) skrev 2017-04-19 15:50:54 följande:
    Är du seriös? 
    Jepp!
  • Anonym (X)
    Anonym (hona) skrev 2017-04-19 16:29:18 följande:
    Jepp!
Svar på tråden Sexuell spänning i luften - märker alltid båda parter av det?