• kaktuslime

Smörja magen

Vad använder ni att smörja in er gravidmage för att försöka motverka bristningar och åderbråck?

Ge mig era bästa tips!

• Svar på tråden Smörja magen
  • Meriall

Har använt vanlig body butter. Har både funkat (första graviditeten smörjde jag bara magen och fick bristningar på bröst men inte mage, andra så smörjde jag både mage och bröst och fick inga alls) och så känns det skönt när det sliter och kliar på magen :)

Nu kommer säkert folk att säga att man inte kan förebygga hormonella bristningar och det stämmer säkert men man kan få bristningar både av hormonella skäl och för att huden sträcks ut (som vissa som växer fort eller går upp i vikt vanligt utan att vara gravida får). Gravida kan få både och. Den sista sorten går att förebygga med smörjning.

• Jskdnf

Jag har använt mig av babyolja (barnängens) smörjer in magen det sista när jag duschat.

• molly11

Weleda har en olja för just detta. Har för mig att den till och med heter något med stretch mark. Den använde jag fler ggr om dan och även bröst. Inga bristningar fick jag! Påminner även om knipövningarna. Kör man på flitigt så hittar man snabbare tillbaka efter förlossningen. Lycka till!

Svar på tråden Smörja magen