• Sanna8301

deprimerande fula pojkkläder?

Jag har en son. Väntar en till och känner mig hopplöst deprimerad (ur ett i-landsperpektiv mätt)

Kläder till pojkar är ju precis hur fula som helst!

letar vårjacka till gossen. Alternativen är svart,grått, gråsvart, smutsigt grön eller blå.Hemsida efter hemsida, samma skit hos alla.

Nu letar jag förresten inte efter en regnbådsfärgad jacka, men NÅTT roligare än alla nyanser av dötrist!

Tjejavdelningen? Volanger, ljusa klara färger, långa jackor, korta jackor. Prickar, blommor, stjärnor, hjärtan. Såklart finns mörka färger med. Men då är de ofta glansigt material eller detaljer av guld.

Varför ska pojkar ha så in i h-vete trista kläder för? Tog färgen slut efter att flickavdelningen var färdig?

/Upprörd pojkmamma

• Svar på tråden deprimerande fula pojkkläder?
  • Loriyana

Tycker utbudet nu är bättre än vad det var förr. Nu finns det affärer som säljer färgglada unisex kläder. Men annars håller jag med, "pojkkläderna" är oftast inte lika roliga. Dock har de fördelen att vara rymligare! Förstår fortfarande inte hur ett par byxor i storlek 110 är betydligt mindre i tjejmodell än killmodell, är en pojke på 110 cm större än en flicka som är 110 cm...???

• Anonym (Nznzn)

Kolla villervallan, de har ju massa färgglada grejer

• Anonym (Son dotter)

Håller med TS.Men hittar ibland nån fin tröja/skjorta till sonen.Men det är roligare gå till flickavdelning.

• viseversa

Lindex har en jättefin ljusblå jacka i vattenavstötande material. Kollat next hemsida?

• BuoBä

Jag förstår dig! Jag har en liten tjej iofs, men jag tycker flicksidan i de vanliga butikskedjorna är lika tråkig. Går man på tex Lindex så är det pastell till max på ena sidan och mörkt och murrigt på andra. Och min dotter klär inte alls i pastell så där går tex hela Newbiesortimentet bort.

Mer könsneutrala märken som tex Po.P är lite för dyra för att det ska kännas rimligt att köpa en hel garderob därifrån till ett barn som fortfarande växer ur kläderna på bara några månader. Jag har löst det genom att nästan bara köpa begagnat. Då får man dessutom färgskalan från flera år bakåt att välja på.

Annars, har du kollat på Next.se? De har mycket som är stereotypt, men ett och annat guldkorn. Tex brukar det finnas en hel del rött och klargrönt på killsidan. Just nu finns den här oranga vindjackan:

www.next.se/en/g84276s13

• fjanten

Molo? Småfolk? Villervalla? P.o.p? Jag köper både nytt och begagnat från lite här och var. Har visserligen både en son och en dotter, men jag hittar massa fint till pojken.

• Betty20
    Sanna8301 skrev 2017-04-19 22:17:00 följande:

Jag har en son. Väntar en till och känner mig hopplöst deprimerad (ur ett i-landsperpektiv mätt)

Kläder till pojkar är ju precis hur fula som helst!

letar vårjacka till gossen. Alternativen är svart,grått, gråsvart, smutsigt grön eller blå.Hemsida efter hemsida, samma skit hos alla.

Nu letar jag förresten inte efter en regnbådsfärgad jacka, men NÅTT roligare än alla nyanser av dötrist!

Tjejavdelningen? Volanger, ljusa klara färger, långa jackor, korta jackor. Prickar, blommor, stjärnor, hjärtan. Såklart finns mörka färger med. Men då är de ofta glansigt material eller detaljer av guld.

Varför ska pojkar ha så in i h-vete trista kläder för? Tog färgen slut efter att flickavdelningen var färdig?

/Upprörd pojkmamma

Mina barn var små 2002 och framåt och på den tiden började det bli inne med dels enfärgat i rött, blått, grönt, turkost osv och mot slutet av småbarnsåren köpte jag massor med plagg som hade neutrala tryck som stjärnor, prickar, ränder osv till min pojke. Dels hade Kax sådana kläder, Villervalla, POP, Åhlens, Meandi och även Molo var bra på den tiden iaf (tror dock de är mer könsindelade numer).

Nu är mina barn större, men köper mest kläder med klara färger till pojken och det gillar han, typ turkosa, klarrosa osv på pikéer mm, köper en del på Tradera, där kan man ju göra sökningar på färg, mönster osv.

• Sommar15

... vi är alla olika! Jag köper mest neutrala kläder på pojkavdelningen till min dotter pga kräks på volanger, rosetter, glitter och Frost-tryck. :)

• 8295

Min snart 7 månaders son är en regnbåge. Köper princip alla hans kläder på loppisar, massa färg, fina motiv och inga konstigheter.

Svar på tråden deprimerande fula pojkkläder?