• Sanna8301

deprimerande fula pojkkläder?

Jag har en son. Väntar en till och känner mig hopplöst deprimerad (ur ett i-landsperpektiv mätt)

Kläder till pojkar är ju precis hur fula som helst!

letar vårjacka till gossen. Alternativen är svart,grått, gråsvart, smutsigt grön eller blå.Hemsida efter hemsida, samma skit hos alla.

Nu letar jag förresten inte efter en regnbådsfärgad jacka, men NÅTT roligare än alla nyanser av dötrist!

Tjejavdelningen? Volanger, ljusa klara färger, långa jackor, korta jackor. Prickar, blommor, stjärnor, hjärtan. Såklart finns mörka färger med. Men då är de ofta glansigt material eller detaljer av guld.

Varför ska pojkar ha så in i h-vete trista kläder för? Tog färgen slut efter att flickavdelningen var färdig?

/Upprörd pojkmamma

• Svar på tråden deprimerande fula pojkkläder?
  • Gryntroll

Jag letade också en jacka till sonen, och hittade en ärtgrön från Name It, men det var inte så många med klara färger att välja på direkt.

Nu har jag köpt 2 par byxor/jeans till honom på Zaras flickavdelning så att han har klart turkos och hallonröda att blanda upp de vanliga jeansen och chinosen med.  Och tröjor har det blivit en del från flickavdelningarn också även om det där finns lite mer i färg (som inte är dova) även för pojkar.

Blev ffa irriterad i julas när både sonen och dottern ville ha "tacky" stickade jultröjor. Till dottern fanns det två olika med blingbling (ni vet glitter, applikationer osv) att välja på medan det till pojkar endast fanns en och den saknade bling eller glitter över huvudtaget och var "vuxen" i stilen. Trist!

• Gryntroll
    Sommar15 skrev 2017-05-02 08:55:26 följande:

... vi är alla olika! Jag köper mest neutrala kläder på pojkavdelningen till min dotter pga kräks på volanger, rosetter, glitter och Frost-tryck. :)

Ja nä dessa tryck på Frost, StarWars, Minons osv är riktigt trista och fula.

• bruttan85

Jag håller med dig. Det är jättesvårt att hitta färgglada BARNkläder till pojkar. Jag gillar inte kläder som ser ut som gubbklädet i miniformat.

Men jag bestämde mig för att lära mig att sy själv. Det finns så fina tyger. Nu 1.5 år senare syr jag en stor del av minstingens garderob själv och det är så kul ?

• Alexi
    Gryntroll skrev 2017-05-02 10:28:26 följande:
    Blev ffa irriterad i julas när både sonen och dottern ville ha "tacky" stickade jultröjor. Till dottern fanns det två olika med blingbling (ni vet glitter, applikationer osv) att välja på medan det till pojkar endast fanns en och den saknade bling eller glitter över huvudtaget och var "vuxen" i stilen. Trist!
    Det där har stört mig sjukt mycket. Har velat köpa röda eller guldiga, glittriga kläder till sonen att ha i december, med stjärnor, julgranar eller vad som helst på. Men det finns INGET sånt till pojkar och allt på flickavdelningen är extremt tjejigt så sonen ratar de kläderna. 
  • Alexi

Jag köper gärna Villervalla! Jättefina kläder just till pojkar. Enfärgade tröjor med typ en stjärna på bröstet (som sonen tycker är supercool). Deras lurvfleece är toppen också.

• elyse

Kolla Babyshop och Zalando. Då kan du köpa specifika märken och få allt från samma ställe. Säger som de andra; Molo, Mini Rodini, Benetton... Man måste leta och hitta sina favoriter. Kollar man bara på Lindex och KappAhl blir det lätt blått, svart och grått. Men du gillar inte Lindex kläder med lite preppy stil (Just nu har jag glömt bort märket)? Just nu finns t.ex. ett par solgula chinos.

• Maddi

Jag handlar jackor på reima om de ska vara mer vardagsjacka. Sen har jag köpt finjacka, kappa, till sonen på la redoute.

• Fiorenza
    elyse skrev 2017-05-20 13:39:08 följande:
    Kolla Babyshop och Zalando. Då kan du köpa specifika märken och få allt från samma ställe. Säger som de andra; Molo, Mini Rodini, Benetton... Man måste leta och hitta sina favoriter. Kollar man bara på Lindex och KappAhl blir det lätt blått, svart och grått. Men du gillar inte Lindex kläder med lite preppy stil (Just nu har jag glömt bort märket)? Just nu finns t.ex. ett par solgula chinos.
    Jag tror att du tänker på Holly & Whyte? Glad Tack för påminnelsen i alla fall, jag har helt glömt bort de kläderna på senaste tiden.

Jag brukar köpa kläder till min tvååring på bl.a. PoP, Zara och Next när jag ruttnar på de vanliga kedjornas murriga pojkkläder. 
  • elyse
    Fiorenza skrev 2017-05-20 19:34:25 följande:

Jag tror att du tänker på Holly & Whyte?  Tack för påminnelsen i alla fall, jag har helt glömt bort de kläderna på senaste tiden.

Jag brukar köpa kläder till min tvååring på bl.a. PoP, Zara och Next när jag ruttnar på de vanliga kedjornas murriga pojkkläder. 

Ja, precis! Blir nåt plagg därifrån varje säsong. :)
  • gossensmamma

Håller med! Är trött på att så många "tuffa" pojktröjor har tryck med bilar eller andra fordon. Det verkar finnas nån uppfattning om att alla pojkar gillar snabba fordon, men min son har aldrig varit intresserad av fordon överhuvudtaget.

Också tröttsamt är om man nån gång hittar en kul tröja på flickavdelningen så har den alltid nåt puff eller nån volang på ärm eller axel.

• Anonym (JK)
    Sanna8301 skrev 2017-04-19 22:17:00 följande:

Jag har en son. Väntar en till och känner mig hopplöst deprimerad (ur ett i-landsperpektiv mätt)

Kläder till pojkar är ju precis hur fula som helst!

letar vårjacka till gossen. Alternativen är svart,grått, gråsvart, smutsigt grön eller blå.Hemsida efter hemsida, samma skit hos alla.

Nu letar jag förresten inte efter en regnbådsfärgad jacka, men NÅTT roligare än alla nyanser av dötrist!

Tjejavdelningen? Volanger, ljusa klara färger, långa jackor, korta jackor. Prickar, blommor, stjärnor, hjärtan. Såklart finns mörka färger med. Men då är de ofta glansigt material eller detaljer av guld.

Varför ska pojkar ha så in i h-vete trista kläder för? Tog färgen slut efter att flickavdelningen var färdig?

/Upprörd pojkmamma

Det är omanligt att se ut som en trasmatta.
Svar på tråden deprimerande fula pojkkläder?