Nyss plussat och Orolig!
Hej
Igår plussade jag???? Hade mens senast den 18 mars och är ca 5 veckor gången nu. Tyvärr är jag av den typen som alltid är orolig...
Jag och min partner har alltid haft ett väldigt aktivt sexliv- morgon, middag, kväll???? Men de senaste månaden har jag haft problem med svullnad i underlivet. Känns extremt tajt bara med mitt finger. Har gjort ont med sex så då har vi pausat. Efter några dagar känner jag mig normal igen men så fort vi sexar till det återkommer problemet- gärna ihop med svampinfektion????
Igår blödde det efter sexet, inte från livmodern men jag gissar från slemhinnorna som är röda och irriterade. Försöker få läkartid men blir bara hänvisad till andra städer pga inga tider. Väntar på återringning nu från en klinik.
Jag har ingen erfarenhet av graviditet, inga vänner som varit gravida och vet egentligen inget om vilka förändringar som är normalt i underlivet i början eller under graviditeten.
Har ni upplevt problem med återkommande svamp?
Svullet underliv?
Blödningar efter sex från slemhinnorna (bara någes droppar som genast slutar)?
Har det med svampen att göra, eller graviditeten ?
Det hela handlar im min oro att få missfall. Tänk om jag får en allvarlig infektion för att jag har sex trots irriterat underliv. Men det är väl inte meningen att jag inte ska kunna ha sex alls nu det närmsta året.
Om någon har erfarenhet eller kunskap, dela gärna.
Tack kära vänner
??