• Nettan73

Kön på katter?? =)

Jag har underbara små kattungar här hemma som föddes på nyårsnatten! De är nio veckor nu och då det börjar bli dags för mig att söka nya hem till dem skulle det underlätta om jag visste könet på dem.. Jag har lärt mig att det ska vara lite längre avstånd mellan hålen där bak på hanar, och att hålen sitter tätare på honor. Jag tror att det stämmer..!?

Sen har jag hört att om en katt har tre eller fler färger så är det en hona.. stämmer det..? Nån som vet??

Tacksam för alla råd o synpunkter!!

• Svar på tråden Kön på katter?? =)
  • Japonica
    Lillan7704: Japp, det är vääldigt ovanligt, men som sagt, (i mitt första inlägg i denna tråden), så finns de, men är oftast sterila. Så 100 kan man inte va, men nästan!Glad
  • Nifelheim

Hihi hoppas att inte veterinären lurade oss men innan kastreringen (han var väl nästan 2 år då) så hade han väldigt tydliga testiklar....det brukar väl inte tjejkatter ha? hehe...Näädå jag vet att det är väldigt ovanligt, men som sagt. De finns.

• Nettan73

Tissa - Skrot är underbar! Härlig personlighet oxå! Men tyvärr, för din och min del, så är hon redan tingad..

• Nettan73

Tissa - Skrot är underbar! Härlig personlighet oxå! Men tyvärr, för din och min del, så är hon redan tingad..

• mini97

Be veterinären kolla könet vid veterinär besiktningen. Han/hon borde se. Katt ungarna ska ju vara vaccinerade och besiktigade vid leverans

• Kenzie

katter.nu under uppförning finns det bilder på hankatts respektive honkattskön. Kanske kan vara till någon hjälp även om bilderna är lite otydliga.
    Jo det stämmer att avståndet mellan anal och kön är större på hankatter. Honorna ser nästan ut som ett uppochnedvänt utropstecken.

• ming

Å vad söta. (Det var det enda jag hade att inflika i diskussionen just nu.)

• Rigmor Mortis

Honan ser ut som ett upp och nervänt utropstecken, hanen som ett : (vad är det det heter nu igen??)

• Dundermamman

Nettan73: Det är ju ganska länge sedan du undrade om könen och har kanske fått klarhet nu? Vad jag kan se på dina bilder så är VovVov och Skrot honor till 100%,Vacker troligtvis också hona medans LillTuss kan vara vilket som. Du kan jämföra med VovVov och Skrot som garanterat är honor! Lycka till och hoppas att du hittat bra hem till dem alla!

Svar på tråden Kön på katter?? =)