Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Minipillret Vinelle

Anonym (Blodet) skrev 2018-06-25 11:50:53 följande:

Hejsan. Vet inte hur gammal denna tråden är eller om någon är aktiv än.

Men jag käkade vinelle i 5 månader. Ganska så exakt. BM sa att oftast försvinner mensen helt av dessa. Jag blev överlycklig eftersom alla preventivmedel jag använt har jag haft konstant mens med. P-spruta, p-stav, andra piller, m.m.

Men helt ärligt. Jag slutade med dom, för det blev som med alla andra. Jag blödde konstant. Mens i 10-12 dagar, för att sedan ha mens uppehåll i 2 dagar, för att sedan få mens igen i 10-12 dagar. Så höll det på i 5 månader. Humöret blev kaos, jag blev kaos, o det var nära sambon o jag gick skilda vägar. Trött som en gnu konstant, antagligen pga järnbrist.

Därför slutade jag med dom.

Eftersom jag blödde precis hela tiden så har jag ingen aning om det blev en pillermens eller vad det kan varit, men jag slutade mitt i en kart mitt i en blödning.

Blödde ca 4 dagar efter o ni kan ana vilken lättnad det varit när den försvann. Vilken känsla. Vi har sagt att blir jag gravid så är det mer än välkommet, men vi kör med avbryta-i-tid-taktiken.

Ska faktiskt ta ett test nu i morgon hitta för att ingen mens dykt upp än.

Hej , hur gick det för dig?

Jag började använda vinelle för 2 veckor sedan. Humöret är inget vidare. Jag kan vara hur glad sol helst och skrika på alla minuten efter. Vi håller på att separera. Det gjorde vår jul med.

Så egentligen undrar jag om det blir bättre med tiden ? Är det bara o början så här ? eller bäst om jag slutar med de med en gång?
Svar på tråden Minipillret Vinelle