• Anonym (s k Badboy!)

Tjejer vill alltid träffas igen efter dejt?!

Har ett litet dilemma som kan tolkas som ett lyxproblem för många.

Har träffat ganska många tjejer i perioder. I början var jag väl öppen för det mesta och blev ihop med flera av dem i några månader, Men oftast stannar det vid ett par tre dejter oftast pga av mig. Jag har alltid haft väldigt lätt för att få tjejer och anses "vacker" av många med bra kropp och längd men har ett antal diagnoser och svårt med krav och prestation. Drar mig oftast undan människor och sociala sammanhang och är egentligen ganska blyg. Ändå har jag ett stort närhetsbehov och en inre rastlöshet som får mig att söka upp tjejer på nätet och längta efter sex och intimitet. Tror jag har ganska lätt för att få känslor men rädslan för kraven gör att jag sällan agerar på dem el visar dem och automatiskt drar mig undan efteråt.

Så nu till problemet som är att de flesta tjejer vill träffas igen så fort man legat med dem och visat  lite närhet. De börjar genast behandla mig som en pojkvän direkt och jag klarar inte av att vara ärlig och drar mig då undan genom att inte svara på sms och grejor och blir klart genast en skurk i deras ögon vilket får mig att må skit och förakta mig själv. Innerst inne en superkänslig kille som bara vill ha lite mänsklig samvaro utan att det alltid behöver vara sex. Faller ofta för starka tjejer som jag tror ska kunna hantera det men de blir alltid sårade och veka.

Jag tycker sjäv att jag är tydlig från början och säger att jag inte vill ha något seriöst numera men det blir ändå fel:(

• Svar på tråden Tjejer vill alltid träffas igen efter dejt?!
  • Anonym (Suck)

Sex är ingen rättighet. Sluta utnyttja andra människor för dina behov. Runka om du är så jävla kåt och låt andra vara. Dom är inte till för att tillfredställa dig som några knulldockor.

• Anonym (qq)

nej alla tjejer vill inte ses direkt efter en dejt .
    Om de du träffat velat det är det för att de gillar dig, det ska du vara glad för, sen får du lära dig att vara ärligare så du inte hamnar i den där fällan

• Lovelove1927

Men FFS! Du får väl ha lite jävla ryggrad och säga att du inte vill ha ett förhållande till de här tjejerna. Verkar ju som du får det att låta som du är ute efter något seriöst och när du fått ligga tappar du intresset. Var ärlig från början och sluta oroa dig föe att du ska framstå som ett svin för du beter dig ju redan som ett.

• Anonym (s k Badboy!)
    Anonym (qq) skrev 2017-04-20 20:08:25 följande:

nej alla tjejer vill inte ses direkt efter en dejt .
    Om de du träffat velat det är det för att de gillar dig, det ska du vara glad för, sen får du lära dig att vara ärligare så du inte hamnar i den där fällan

Jag är otroligt glad och tacksam för det och har gillat alla jag varit med. Anser inte att jag använder någon som knulldocka utan att vi har ett ömsesidigt utbyte av varann. Jag är bara inte en bra match för ett förhållande i min nuvarande livssituation men vill för den sakens skull inte vara utan intimitet.
    Någonstans inom mig längtar klart även jag efter kärlek och att dela mitt liv med någon i framtiden...ser bara inte hur det skulle kunna bli möjligt! Har självklart blivit sårad i mitt liv av ett par kvinnor och har inte som mål att få andra att må dåligt om det kan undvikas.

Tack för intressanta kommentarer!

• MammAmma

Var ärlig och rak från första början (dvs innan första dejten och första ligget) att du inte är intresserad av något seriöst. Se till att utrycka dig på ett sätt som inte lämnar något utrymme för 'egna tolkningar' eller hopp om att du kanske ändrar dig. På det sättet har du redan sållat bort dem som är ute efter något mer och de tjejer som vill mer men nappar ändå får isf skylla sig själva.

Träffar jag en kille jag är attraherad av, kommer bra överens med och som passar bra i sängen med mig så vill jag ju naturligtvis ses igen. Jag är dock långt ifrån typen som likställer sex med kärlek och/eller får känslor för killen bara för att vi legat. En tjej som mig kanske är för...'unattached,' för din smak, men det är nog den typen av tjejer du skulle behöva träffa/dejta, för att slippa de situationer du hittills alltid funnit dig i, mot din vilja. För uppenbarligen går du medvetet eller omedvetet efter tjejer som är raka motsatsen till mig, och det tycks ju inte ha fått de resultat du önskat.

• Anonym (s k Badboy!)
    MammAmma skrev 2017-04-20 20:48:25 följande:

Var ärlig och rak från första början (dvs innan första dejten och första ligget) att du inte är intresserad av något seriöst. Se till att utrycka dig på ett sätt som inte lämnar något utrymme för 'egna tolkningar' eller hopp om att du kanske ändrar dig. På det sättet har du redan sållat bort dem som är ute efter något mer och de tjejer som vill mer men nappar ändå får isf skylla sig själva.

Träffar jag en kille jag är attraherad av, kommer bra överens med och som passar bra i sängen med mig så vill jag ju naturligtvis ses igen. Jag är dock långt ifrån typen som likställer sex med kärlek och/eller får känslor för killen bara för att vi legat. En tjej som mig kanske är för...'unattached,' för din smak, men det är nog den typen av tjejer du skulle behöva träffa/dejta, för att slippa de situationer du hittills alltid funnit dig i, mot din vilja. För uppenbarligen går du medvetet eller omedvetet efter tjejer som är raka motsatsen till mig, och det tycks ju inte ha fått de resultat du önskat.

Tänkvärd kommentar! Tycker att jag oftast varit väldigt tydlig med att jag inte vill ha förpliktelser annat än i stunden men är inte så framfusig i mitt sätt och är ganska konflikträdd rent allmänt. Det paradoxala är just att jag nästan uteslutande faller för väldigt sexiga, starka och utagerande kvinnor som är åt de dominanta hållet. Som har massa killar att välja på och väldigt självsäkra. En sån som du verkar beskriva dig själv. Ändå blir resultatet att jag sårar och behöver dra mig undan i de allra flesta fall. Har ibland känt mig tvingad att använda mig av flickvänsursäkten trots att jag mest bara behövt min space och att de inte skulle accepterat det som faktum. Andra gånger har det varit för att jag börjat träffa någon annan som passat mig bättre. Kör aldrig dubbelt om jag träffar någon lite längre. Hade jag aldrig fixat utan nervkollaps:)

• Anonym (Äh)

Äh, ta det inte så hårt!

Var glad att kvinnor attraheras av dig så du får knulla, får närhet och kan njuta av livet. Alla män har det inte så. Livet är som en stor prunkande trädgård och kvinnor dess fruktträd som man kan njuta av. När man smakat på frukterna på ett träd så går man vidare och njuter av frukten från ett annat.

Så länge du inte lovat dem något så har du inga skyldigheter gentemot dem. Både kvinnor och män ligger hela tiden med folk de träffat på krogen, nätet eller någon hemmafest utan att ha lovat den andra parten något alls.

Flört

• MammAmma
    Anonym (s k Badboy!) skrev 2017-04-20 21:09:51 följande:

Tänkvärd kommentar! Tycker att jag oftast varit väldigt tydlig med att jag inte vill ha förpliktelser annat än i stunden men är inte så framfusig i mitt sätt och är ganska konflikträdd rent allmänt. Det paradoxala är just att jag nästan uteslutande faller för väldigt sexiga, starka och utagerande kvinnor som är åt de dominanta hållet. Som har massa killar att välja på och väldigt självsäkra. En sån som du verkar beskriva dig själv. Ändå blir resultatet att jag sårar och behöver dra mig undan i de allra flesta fall. Har ibland känt mig tvingad att använda mig av flickvänsursäkten trots att jag mest bara behövt min space och att de inte skulle accepterat det som faktum. Andra gånger har det varit för att jag börjat träffa någon annan som passat mig bättre. Kör aldrig dubbelt om jag träffar någon lite längre. Hade jag aldrig fixat utan nervkollaps:)

Du behöver inte vara framfusig eller otrevlig till sättet för att säkerställa att poängen gått hem hos tjejerna att du verkligen, på riktigt, inte vill ha ut något mer av den knoppande relationen än någon att umgås och ligga med på en casual nivå (vad fan kallas det för på svenska?!).

Fast att de är starka, självsäkra dominanta kvinnor betyder ju inte för den skull att de är 'byggda för' kravlösa sexuella relationer av Friends With Benefits-karaktär (vilket låter som den typ av relation du skulle vilja ha - mer fokus på vändelen av relationen än vad det brukar vara i en kk-relation). Jag har tjejkompisar som är som de kvinnor du beskriver, men likförbannat blir de ändå kära efter max två ligg, särskilt om killen är väldigt snygg. Vissa är bara sådana, helt enkelt - har själv varit i din sits flera gånger och vet hur frustrerande det kan vara, trots att man varit mer än rak och ärlig med dem...
Svar på tråden Tjejer vill alltid träffas igen efter dejt?!