Jävigt förslag om lottning till populära skolor?
Ja jag vet, det är hemskt att man inte ska kunna köpa sig en plats till barnen längre. Jäkla kommunistsvin!
Ja jag vet, det är hemskt att man inte ska kunna köpa sig en plats till barnen längre. Jäkla kommunistsvin!
Köpa?
Så om man ställer barnet i kö till dagis och bostad köper man?
Vad som händer är att man ska få in de i skolorna som man flyttat ifrån.
I vilka skolor kan man köpa sig förbi kön?
Totalt skitsnack är det. Har barnen i en skola med lång kötid. Ställde dem som nyfödda. Aldrig betalat en spänn, det har verkligen ingen av mina vänner med barn vare sig där eller någon annanstans (i populära skolor) gjort heller.
Då upprepar jag frågan. I vilka skolor kan man köpa sig förbi kön?
Haha. "Ok".
Jag har barnen i en sådan skola och goda vänner med barn i två andra. Som sagt. Skitsnack.
Va? Min son ska gå just i en sådan skola och vi har inte betalat en krona. Det är dessutom inträdesprov, så det vore konstigt om de släppte in någon som inte passerade provet överhuvudtaget, bara för att de betalade.
Nä, det tror jag inte på.
Om man har varit om sig och kring sig och försökt hitta en vettig skola till sitt barn och ställt det i kö från tidig ålder ska man väl inte behöva bli omsprungen av folk som kommer på i sista stunden att de förresten vill sätta sina barn där.
Däremot kan det finnas ett par platser till nyinflyttade till exempel - man kanske flyttar till Stockholm eller Göteborg där det kan vara lite svårare att komma in på en del skolor.
Jag tycker också att alla skolor ska vara BRA. Att lotta ut platser till de bästa skolorna är som att tycka att det är OK att vissa skolor helt enkelt är sämre och de som inte får vinstlotten får gå där. Nej, alla svenska skolor ska vara bra och lära barnen det de behöver på ett vettigt sätt.