• Anonym (Lyckligt gift man)

    Tjejer - hur vanligt är det att dejta flera killar samtidigt

    Jag vänder mig främst till tjejer men killar kan ju givetvis också svara.

    När jag träffade min nya fru några år sen så dejtade hon flera killar samtidigt. Hon sa att hon hade varit ärlig mot alla hon träffade och gjort dom införstådda att dom kunde dejta (och ligga med varan) men att hon inte ville vara "exklusive" med någon.

    Hon sa att nästan samtliga killar hon dejtat ville vara exklusive med henne men hon hade bestämt sagt nej.

    Själv han jag inte vara singel så länge efter mitt ex fru så jag hann liksom inte prova på detta själv. (Ja jag är lite avundsjuk och svartsjuk över detta!)

    Så min fråga är, är det okay att dejta och ligga med flera killar samtidigt? Alltså typ ligga med flera olika killar i månaden.

    Hon säger att hon har aldrig varit otrogen och vi blev "exklusiva" efter andra dejten (efter att vi låg med varandra).

    Är det risk att hon är otrogen mot mig nu? För uppenbarligen kan hon bolla flera förhållanden åt gången.

    Det stör mig lite men vet inte varför.

    Tacksam för ärliga svar.

  • Svar på tråden Tjejer - hur vanligt är det att dejta flera killar samtidigt
  • Anonym (IA)

    Jag tror inte du behöver vara nervös över att hon skulle vara otrogen. Jag tror det är vanligt att man dejtar flera åt gången (jag gjorde samma sak och min nuvarande partner också innan vi träffades). 

    När man dejtar så är det liksom inte känslor och intimitet på samma sätt som när man är "exclusive". Det är mest för att det är roligt, spännande och för att man vill ligga typ. Jag skulle inte benämna det "förhållanden" som du gör, för det är inget förhållande. Man bara träffas ett par gånger, innan rätt person dyker upp och man bara får ögon för den personen. 

    Alla ser väldigt olika på otrohet, men på tal om det så skulle jag bli mycket mer upprörd och sårad om det visade sig att min sambo delar intima tankar, åsikter, djupa diskussioner och sina innersta tankar med någon annan - än vad jag skulle bli om han hånglade med någon eller hade sex med någon annan. Tror jag iallafall. Jag kanske är lyckligt ovetandes...  Oskyldig

  • Linux1003

    Jag blev singel efter att ha varit sambo i över 7 år. Jag träffade säkert 10 tals och hade sex med samtliga ganska samtidigt. Jag gick inte in för att hitta den rätta eller tvärtom och det var jag tydlig med. Men när jag väl hittade den rätta så upphörde övriga aktiviteter. Jag tycker inte du ska oroa dig eller ser något fel i det hela.

    Lev väl.

  • Anonym (är det vanligt nuförtiden?)

    ok tjejer/kvinnor så det är rätt så vanligt att dejta flera killar samtidigt? så länge ni är singlar förstås 

  • Rikard

    Om man är öppen med att man dejtar flera samtidigt är det väl helt ok. De som inte gillar arrangemanget behöver ju inte hänga på. 
    Att detta skulle öka risken för otrohet tror jag inte. Hur ni två har det tillsammans har nog större betydelse i det sammanhanget.

  • Meriall

    Hon var ju väldigt tydlig med att hon träffade flera då så det är nog snarare så att det är mindre risk att hon är otrogen i och med det. Ville hon träffa fler skulle hon säga det för det gjorde hon ju då. Men hon verkar bara vilja träffa dig nu.

  • Anonym (Lyckligt gift man)

    Tack för alla svar!  Glad

    Jag är nog mest svartsjuk...

  • Anonym (Skillnad)

    Det är ju skillnad på att dejta och vara i en relation. Jag dejtade inte flera samtidigt just för att jag inte kan ge uppmärksamhet åt så många grabbar men däremot pratade jag med en del. Så fort jag träffade min nuvarande kille så la jag ner alla andra kontakter. Alla killar bleknade kraftigt i jämförelse med min nuvarande.

    Tror inte att du behöver vara orolig :)

  • Anonym (Ingen)
    Anonym (Skillnad) skrev 2017-06-05 17:50:04 följande:

    Det är ju skillnad på att dejta och vara i en relation. Jag dejtade inte flera samtidigt just för att jag inte kan ge uppmärksamhet åt så många grabbar 


    precis ingen tjej kan ge uppmärksamhet till flera grabbar. Så det är inte direkt vanligt  
  • Anonym (Man 42)

    NI blev exklusiva efter andra dejten, vilket är ganska snabbt. Jag skulle unna henne hennes parallelldejtande innan, och då är jag rätt svartsjuk. Det hade varit en annan sak om hon hade sex med andra efter att hon blivit intim med dig men det verkar som hon släppte alla andra så fort hon träffade dig. Det är faktiskt ett kvitto på att hon gillade dig direkt.

  • Anonym (Va?)
    Anonym (Ingen) skrev 2021-11-22 21:17:12 följande:

    precis ingen tjej kan ge uppmärksamhet till flera grabbar. Så det är inte direkt vanligt  


    Jo det kan vi..
  • Anonym (Ingen)
    Anonym (Va?) skrev 2021-11-23 00:05:57 följande:
    Jo det kan vi..
    Hur klarar tjejer av det tar det inte mycket tid?
  • Anonym (gang pang)
    Anonym (Ingen) skrev 2021-11-23 00:07:44 följande:
    Hur klarar tjejer av det tar det inte mycket tid?
    tjejer e vana å ha många bollar (ballar) i luften, så de e inga problemz, har du aldrig hört om tjejer som vill ha flera killar samtidigt?
  • Anonym (Ingen)
    Anonym (gang pang) skrev 2021-11-23 11:43:18 följande:
    tjejer e vana å ha många bollar (ballar) i luften, så de e inga problemz, har du aldrig hört om tjejer som vill ha flera killar samtidigt?
    Nej hade ingen aning faktiskt att tjejer är vana med det 
  • Anonym (gang pang)
    Anonym (Ingen) skrev 2021-11-23 13:32:25 följande:
    Nej hade ingen aning faktiskt att tjejer är vana med det 
    dom har inga problemz om de skulle hända åtminstone, åsså drömmer tjejer om flera
  • Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (Lyckligt gift man) skrev 2017-04-21 00:23:41 följande:

    Så min fråga är, är det okay att dejta och ligga med flera killar samtidigt? Alltså typ ligga med flera olika killar i månaden.

    Hon säger att hon har aldrig varit otrogen och vi blev "exklusiva" efter andra dejten (efter att vi låg med varandra).

    Är det risk att hon är otrogen mot mig nu? För uppenbarligen kan hon bolla flera förhållanden åt gången.

    Det stör mig lite men vet inte varför.

    Tacksam för ärliga svar.


    Självklart är det ok att dejta hur man vill. Personligen skulle jag iaf inte ligga runt på det där sättet, oavsett om jag dejtade en eller flera åt gången. Men ja, jag skulle främst dejta flera i taget om det vore möjligt. Och jag skulle verkligen inte lova bort mig exklusivt till någon efter bara två dejter, inte ens efter två månader!

    Varför skulle hon vara otrogen mot dig...? Det har inget att göra med att dejta flera åt gången, eller ens att hon låg med flera åt gången.

    Nej, sanningen här är att det är din avundsjuka och svartsjuka som talar, inget annat. Ta itu med det istället för att lägga ansvaret för dina känslor på henne. Hon har inget med dina hjärnspöken att göra.
Svar på tråden Tjejer - hur vanligt är det att dejta flera killar samtidigt