Vilken hundras vill ha mig som ägare? Promenadsälskap
Vill du ha en lugn hund som nöjer sig med att lufsa runt på promenader och cykel turer så kanske du skulle fundera på en vuxen eller lite äldre hund från typ hundstallet eller liknande?
Vill du ha en lugn hund som nöjer sig med att lufsa runt på promenader och cykel turer så kanske du skulle fundera på en vuxen eller lite äldre hund från typ hundstallet eller liknande?
Här faktiskt funderat på en vuxen från blocket typ då men känner mig rädd för att det ska vara en odräglig problemhund. För varför säljer man en vuxen hund? Älskar man inte som hund och låter den gå först? Om man säljer sin hund så beror det väl sannorlikast på att den är besvärlig typ gnäller hela tiden bita eller ej går att få rumsren? Vad tror ni?
Ja du, just blocket skulle jag väl vara försiktig med att köpa hund från, men självklart går det att hitta bra hundar både på blocket och från olika omplaceringsverksamheter.
Förhoppningsvis går det ju att ha en prövotid på en eller två veckor där du har en chans att se eventuella brister som ägaren/omplaceringen "råkar" glömma.