• livsnjutare1

Hur berätta på sociala medier om graviditeten?

Det börjar bli dags att berätta för de vänner man inte ser så ofta och de andra man har som vän på facebook att man är gravid.
    någon som har tips på hur man kan berätta förutom att bara skriva att vi ska ha barn?

• Svar på tråden Hur berätta på sociala medier om graviditeten?
  • Frajda80

Stort grattis!

1. Den klassiska med en ultraljudsbild.
    2. Ta ett Kinderägg och öppna och lägg i antingen en lapp där man ser att det står ett datum eller liknande eller en minibebis.
    3. Använd Alfapet och skriv något spännande.

Lycka till!

• Sisisisi

Bild på en bulle i ugnen :)

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Almina

Om magen börjar synas kan ett helfigursfoto vara tydligt nog, särskilt om du (eller din man) lägger en hand på din mage... Annars kan man ju bara skriva tex "I augusti blir vi tre".

• Mirja von Beau
    livsnjutare1 skrev 2017-04-22 06:20:51 följande:

Det börjar bli dags att berätta för de vänner man inte ser så ofta och de andra man har som vän på facebook att man är gravid.Flört
    någon som har tips på hurr man kan berätta förutom att bara skriva att vi ska ha barn?

Men ni ska ju ha barn, eller hur? Varför inte säga det direkt då till dina Facebookvänner? Förstår inte vitsen med det.

Typ: Hallå, hallå, dansar på rosa moln idag Flört. Jaså, vad hände....? Är gravid, jippeee............

Ehm, seriöst???
  • Rödtjärnens Anna

Min svärfar tyckte att vi skulle skriva "snart är vi tre" och inget mer på Facebook, då vi skulle berätta för vänner och bekanta.

Tror knappt min svärfar vet vad Facebook är, han har nog aldrig suttit framför en dator...så det var extra skoj att han kom med förslaget.

• kossamu

Eller inte berätta alls på sociala medier. Det är ett sätt. Förstår verkligen inte vitsen med det. Dom människor man har nära sig berättar man för. Övriga lär märka det ändå.

• Kanttant
    kossamu skrev 2017-04-22 17:26:44 följande:

Eller inte berätta alls på sociala medier. Det är ett sätt. Förstår verkligen inte vitsen med det. Dom människor man har nära sig berättar man för. Övriga lär märka det ändå.

Beror ju på hur man använder sociala medier. Hade jag alla jag någonsin pratat med på facebook, sure. Då håller hag kanske med dig. Men för mig t.ex. så har jag bott i fyra olika länder och har vänner i säkert ett tjugotal. Alla är inte relationer där vi pratas vid varje dag, eller ens varje månad - ibland kanske bara någon gång om året. Men vi bryr oss fortfarande om varandra, glädjs med varandra och när man väl pratar eller träffas så är det som att man sågs igår. Om jag och min sambo får barn sen så kommer vi förmodligen aldrig sitta och skriva personligen till alla på samma gång, så att skriva ut det som en uppdatering skulle jag nog absolut göra! Så det är en vits med att skriva ut det på sociala medier :)
  • MeandHim

Lägg två stora säkerhetsnålar bredvid varandra och en liten i den ena. Skriv sen "i xx blir vi tre"

• RakelO

Bild på barnet när det är fött, tänker jag.... Eller är det just graviditeten ni vill gå ut med? Berätta för de du pratar med individuellt. Övriga kan väl få bli överraskade sen:)

• livsnjutare1
    kossamu skrev 2017-04-22 17:26:44 följande:

Jag har flera hundra vänner på Facebook och en hel del av dem talar jag sällan eller aldrig i telefon med, utan man hörs över nätet mer eller mindre regelbundet. Därför blir det konstigt om man skulle lyfta luren och ringa var och en och berätta. Vissa bryr sig mer, andra mindre. Fördelen med t.ex. Facebook är ju att man bara scrollar vidare om det är något som inte intresserar en Glad. Ens familj, närmaste släkt och vänner berättar man såklart för när man ses.

• livsnjutare1
    Frajda80 skrev 2017-04-22 06:39:03 följande:

Stort grattis!

1. Den klassiska med en ultraljudsbild.
    2. Ta ett Kinderägg och öppna och lägg i antingen en lapp där man ser att det står ett datum eller liknande eller en minibebis.
    3. Använd Alfapet och skriv något spännande.

Lycka till!

Tack Glad. En ultraljudsbild känns som om de flesta lägger ut, så därför tänkte jag att det kunde vara roligt att skriva något istället. Kinderägget var roligt och annorlunda.
  • Migas

Beroende på hur händig du är så kanske du kunde baka en tårta, göra en "bebis" i marsipan och sedan skriva BF-datumet under t.ex? 

• Koz85

Kolla på Pinterest , där fick jag mina idéer ;) bara att söka :)

Svar på tråden Hur berätta på sociala medier om graviditeten?