Knäppa grannar - din story!
Vi hyrde ett hus, jag och en kompis. Som grannar hade vi hyresvärdens föräldrar. En gång när vi var nyinflyttade och jag stod i badrummet, som hade ett stort vanligt fönster eftersom det bara gick att se in från den egna trädgården, kom det plötsligt en främmande man med gräsklippare utanför! Jag klädde mig och gick ut och frågade vad han gjorde där. Det var värdens far som påstod att värden bett honom klippa gräset. Vi pratade med värden som inte bekräftade vad fadern hade sagt.
Sen hände liknande saker flera gånger. Jag minns en av gångerna jag ringde till värden och stackarn suckade och sa "jag har ju sagt åt dem..."
En gång när vi hittade dem i trädgården hävdade de igen att vår värd bett dem sköta trädgården. Trots att vi hämtade hyreskontraktet där det tydligt stod att trädgården skulle skötas av hyresgästerna gav de sig inte.
Vid något tillfälle passade värdens föräldrar också på att beklaga sig, inför oss, hur länge vi sov på morgnarna (de hade koll på när vi drog upp rullgardinerna).
Vi kände oss ständigt övervakade och jag var aldrig bekväm med att sitta i trädgården.
Vi var de första hyresgästerna och så vitt jag hört hyrde de aldrig ut till någon mer sen. Trist för värdparet, som var hyggliga människor.