Knäppa grannar - din story!
Har "tyvärr" ingenting att bidra med (såvitt jag kommer på nu) men ville puffa lite. Rolig tråd!
Har "tyvärr" ingenting att bidra med (såvitt jag kommer på nu) men ville puffa lite. Rolig tråd!
En vän till mig känner sig tvingad att flytta.Varför?Han orkar inte med sina grannar.De är högljudda med sina musik,bråk och böner.Nästan varje natt och det är mycket folk som gick och.
Visst ja! Kanske inte så skumt men under en sommar lånade grannen som bor över oss ut sin lägenhet till barnbarnet när hon var på semester. Han spelade VÄLDIGT hög musik långt in på morgonen. Kl 05:22 natten mellan Söndag/Måndag fick jag bestämt nog eftersom min buss till jobbet gick 06:22 (alltså dags för mig att kliva upp innan jag hunnit somna) så jag gick upp och bultade på dörren tills han öppnade. Bör tillägga att min fästman och alla andra grannar varit uppe hos honom i omgångar under hela natten för att säga ifrån och då sänkte han musiken en stund för att sedan höja den igen, våra tavlor skallrade på väggarna och dessa lägenheten är inte lyhörda alls! När han väl öppnade så såg han ganska lullig ut efter en natts festande och en tjej som han förmodligen höll kvar i onödan passade på att smita ut. Jag sa att han spelade för hög musik och får fan lägga av eftersom han kostat mig en arbetsdag. Gissa vad han svarade?
"- Men assåå...ööööh...asså jag har ju semester??"
Jag blev så paff så jag sa ingenting.
Jag klev in i lägenheten, letade mig fram till stereon (och trodde jag skulle bli döv på kuppen). Ryckte elsladden och en sladd till och gick ner till mig igen. När jag passerade honom i dörren hytte jag med sladdarna och sa att (hans mormors namn) kunde hämta dem hos mig senare i veckan.
Såg honom inte mer den veckan och mormor hämtade inte sladdarna så jag la dem i hennes postlåda när hon kom hem igen. Hon sa aldrig något om det och har alltid varit lika trevlig med mig så han kanske inte vågade berätta något till henne Av grannarna mitt emot fick jag en påse bullar för besväret.
Samma dag som vi flyttade in i huset, kom grannen 70 år inklampandes utan att knacka, "det är bara grannen" och ville se hur vi möblerade.
De är ett par på 70 och 75 år, extremt snälla och gubben har hjälpt oss mycket med bygg staket och altan. Men de har inga gränser. Första året var tanten här minst 3 gånger om dagen och sagga om samma skit i timmar. Gubben kan aldrig låta en göra nått själv, som att plantera blommor, bygga något, slänga skräpet i skottkärran. Kommer bara och tar över.
Tanten lånade min bil spontant för hennes var trasig, hon skulle till vc och jag kunde inte skjutsa för skulle snart gå o hämta barn på fsk.
Hon var borta ca en timme, kommer tillbaka med ett sprängt däck. Låtsas som att hon inte vet att det är trasigt. Jag orkar inte med, säger att hon ska gå in till sig istället. Det är vår bröllopsdag så jag o barnen går in och fixar fint fika tills pappa kommer. Tänder ljus. Pappa kommer, vi fikar och öppnar paket. In kliver tanten, jag säger "ja vi fikar lite här." Jaaa men jag är inte så sugen jag sätter mig bara. Under hela tiden satt hon och prata om sina underlivesproblem, anledningen till att hon va på vc. Blev inte så mkt till mysfika.
Priset var ändå för en månad sen. Jag har förlossningsskada och måste ta laxeringsmedel ibland. Skickar upp maken o barnen för att sova för att få vara ifred. Tar laxeringsmedel, sätter mig på toa. Det bankar på dörren, jag struntar i det för hallå, skiter. Någon kliver in och jag får panik, vad har hänt? Har nån fått en stroke? Har ett barn satt i halsen? Nu bankas det på toalettdörren. Jag klär mig o öppnar fort som fan, där står tanten. Vad händer??? Frågar jag.
Nä då hade en boll blåsit ut på vägen på förmiddagen som hon ville komma förbi med kl 20 på kvällen. Och bankar på toalettdörren. Vansinnig blev jag. Får man inte ens skita ifred för grannarna?!?
Jag växte upp bredvid en skum familj. Pappan var sjukskriven men gjorde alla möjliga hantverksjobb hemma på deras hus, byggde garage m.m. och gjorde"jobb" hos kompisar som han antagligen fick betalt svart för. Han lånade ofta verktyg av min pappa som han inte lämnade tillbaka. Vissa verktyg bara "försvann" när min pappa krävde tillbaka dem.
Mamman i familjen var dagmamma. Hon låste in mig i källaren där jag fick ligga på en madrass för att jag råkade kräkas eller om jag gjorde något hon inte gillade. Antagligen gillade hon inte mig eller mina föräldrar, för andra barn fick hoppa i deras soffor m.m. utan att hon brydde sig. Jag var ganska liten då så minns inte hur det gick till riktigt (var 5 år) men efter att jag gått hos henne ett tag så blev jag sjuk, kunde inte svälja mat. En gång när jag kom hem med mat fortfarande i munnen så fick mamma nog och jag fick sluta där och efter det slutade jag äta mat helt för jag fick problem med att svälja (jag blev frisk sen tack och lov!). Mamman pratade också skit om många barn och pratade skit om mig också till andra kompisar, hon kunde skoja om hur tjocka vissa barn var eller tröga framför oss barn. Barn som gick i vår klass eller som vi kände.
En av döttrarna var i min ålder och vi gick i samma skolklass senare, hon var mytoman och ljög om allt möjligt, litet som stort. Man kunde aldrig lita på vad hon sa och hon tog ibland leksaker från mig eller gjorde sönder ex. Barbiedockor med flit ("råkade" bryta av huvudet).
Hennes äldre syster ville en gång göra små flätor i mitt hår (jag måste varit 5-6 år) och pushade verkligen mig. Jag sa att jag inte ville/kunde betala för det och hon lovade att det skulle vara gratis. Sedan kom hon över och krävde betalning av mina föräldrar.
De skaffade också en stor hund som anföll och bet mig en gång inomhus när jag var där, den anföll och bet också en av mina kompisar när hon var där på besök (vi var då 6-7 år)!
Ja, den familjen minns jag fortfarande...