Inlägg från: Anonym (Urk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Urk)

Knäppa grannar - din story!

Bodde för drygt 15 år sedan (som fattig student) i ett flerfamiljshus i ett väldigt ruffigt område, förort till storstad. Själv var jag på andra våningen, lägenheten under på bottenplan hyrdes ständigt ut i andra hand och en lång parad med udda existenser passerade förbi (men allt var sunkigt och de flesta grannar var skumma så ingen brydde sig, i tvättstugan bodde t ex ett gäng mongoler).

Den värsta av alla dessa var en ung man vars pappa hyrt åt honom. Killen målade alla väggar svarta och täckte så småningom även fönstren med svarta gardiner (eller om det var sopsäckar..). Det började springa prostituerade i huset dygnets alla timmar och det var ett fruktansvärt oväsen från lägenheten. Polisen var där flera gånger men inget hände. Till slut en natt vaknade jag av förtvivlade kvinnoskrik, vrål och brakanden. Ringde polisen igen, innan de hann komma bultade en nästan naken kvinna med näsblod på min dörr. Släppte in henne medan bråkandet fortsatte under. Polisen kom och tog med henne men galningen under var snart tillbaka igen.

Två dagar efter tryckte någon in en död sparv genom mitt postfack. Ett par veckor senare sprang jag på pappan i trapphuset, han såg så ledsen ut och höll på att tömma lägenheten. Jag kikade in och lägenheten var totalförstörd, i hallen var golvmattan avdragen. Flyttade rätt snart efter men får fortfarande obehagskänslor bara av att höra namnet på området.

Svar på tråden Knäppa grannar - din story!