Inlägg från: Anonym (Omg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Omg)

Knäppa grannar - din story!

Anonym (Va) skrev 2017-04-22 19:01:33 följande:

Våra grannar är inte så mycket knäppa som jobbiga. Hur dom öht har råd att bosätta sig i vårat område begriper jag inte och till på råga på allt är de halvkriminella. Pappan arbetar och mamman är förtidspensionär, redan vid 23. Dom har två ungar som är helt gränslösa och smutsiga med tovigt hår. På vintern kan de vara ute och springa i Bara klänning och nu i mars var dom ute och lekte endast iklädda trosor.

Dom är inne på allas gårdar och plingar på dörrar från tidig morgon till sen kväll. Deras senaste hobby är att riva upp asfalten där den har spruckit och sedan gräva ur stora hål. Kör man bilen ska de alltid gå eller cykla framför en bra bit och nu har pappan köpt en fyrhjuling till dem. Livsfarligt! Dom är åtta och sex år och kör omkring på den helt utan övervakning.

Stackars barn. Jag antar att du gjort en orosanmälan till soc? För det är inte barnens fel att föräldrarna är usla och slappa utan något säkerhetstänk.
  • Anonym (Omg)
    emliuled skrev 2017-04-22 23:00:32 följande:

Samma dag som vi flyttade in i huset, kom grannen 70 år inklampandes utan att knacka, "det är bara grannen" och ville se hur vi möblerade.

De är ett par på 70 och 75 år, extremt snälla och gubben har hjälpt oss mycket med bygg staket och altan. Men de har inga gränser. Första året var tanten här minst 3 gånger om dagen och sagga om samma skit i timmar. Gubben kan aldrig låta en göra nått själv, som att plantera blommor, bygga något, slänga skräpet i skottkärran. Kommer bara och tar över.

Tanten lånade min bil spontant för hennes var trasig, hon skulle till vc och jag kunde inte skjutsa för skulle snart gå o hämta barn på fsk.
    Hon var borta ca en timme, kommer tillbaka med ett sprängt däck. Låtsas som att hon inte vet att det är trasigt. Jag orkar inte med, säger att hon ska gå in till sig istället. Det är vår bröllopsdag så jag o barnen går in och fixar fint fika tills pappa kommer. Tänder ljus. Pappa kommer, vi fikar och öppnar paket. In kliver tanten, jag säger "ja vi fikar lite här." Jaaa men jag är inte så sugen jag sätter mig bara. Under hela tiden satt hon och prata om sina underlivesproblem, anledningen till att hon va på vc. Blev inte så mkt till mysfika.

Priset var ändå för en månad sen. Jag har förlossningsskada och måste ta laxeringsmedel ibland. Skickar upp maken o barnen för att sova för att få vara ifred. Tar laxeringsmedel, sätter mig på toa. Det bankar på dörren, jag struntar i det för hallå, skiter. Någon kliver in och jag får panik, vad har hänt? Har nån fått en stroke? Har ett barn satt i halsen? Nu bankas det på toalettdörren. Jag klär mig o öppnar fort som fan, där står tanten. Vad händer??? Frågar jag.
    Nä då hade en boll blåsit ut på vägen på förmiddagen som hon ville komma förbi med kl 20 på kvällen. Och bankar på toalettdörren. Vansinnig blev jag. Får man inte ens skita ifred för grannarna?!?

Men jösses ryt ifrån. Varför låser ni inte dörren? Jag hade blivit galen om mina grannar betedde sig så.
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Man) skrev 2017-04-23 02:47:24 följande:

Min kusin hade varit på semester på 90 talet o upptäckte när de kom hem att nån tagit parabolantennen. Natten efter att de kommit hem från semestern väcker deras hund dem, och de hör mystiska ljud. Det visade sig att det var ljudet av grannen 3 hus längre ner på gatan som håller på att skruva ner fästena till parabolantennen....

Hoppas dom anmälde honom?! Hur gick det sen? Vilket psyco.
Svar på tråden Knäppa grannar - din story!