Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Knäppa grannar - din story!

Jag växte upp bredvid en skum familj. Pappan var sjukskriven men gjorde alla möjliga hantverksjobb hemma på deras hus, byggde garage m.m. och gjorde"jobb" hos kompisar som han antagligen fick betalt svart för. Han lånade ofta verktyg av min pappa som han inte lämnade tillbaka. Vissa verktyg bara "försvann" när min pappa krävde tillbaka dem.

Mamman i familjen var dagmamma. Hon låste in mig i källaren där jag fick ligga på en madrass för att jag råkade kräkas eller om jag gjorde något hon inte gillade. Antagligen gillade hon inte mig eller mina föräldrar, för andra barn fick hoppa i deras soffor m.m. utan att hon brydde sig. Jag var ganska liten då så minns inte hur det gick till riktigt (var 5 år) men efter att jag gått hos henne ett tag så blev jag sjuk, kunde inte svälja mat. En gång när jag kom hem med mat fortfarande i munnen så fick mamma nog och jag fick sluta där och efter det slutade jag äta mat helt för jag fick problem med att svälja (jag blev frisk sen tack och lov!). Mamman pratade också skit om många barn och pratade skit om mig också till andra kompisar, hon kunde skoja om hur tjocka vissa barn var eller tröga framför oss barn. Barn som gick i vår klass eller som vi kände.

En av döttrarna var i min ålder och vi gick i samma skolklass senare, hon var mytoman och ljög om allt möjligt, litet som stort. Man kunde aldrig lita på vad hon sa och hon tog ibland leksaker från mig eller gjorde sönder ex. Barbiedockor med flit ("råkade" bryta av huvudet).

Hennes äldre syster ville en gång göra små flätor i mitt hår (jag måste varit 5-6 år) och pushade verkligen mig. Jag sa att jag inte ville/kunde betala för det och hon lovade att det skulle vara gratis. Sedan kom hon över och krävde betalning av mina föräldrar.

De skaffade också en stor hund som anföll och bet mig en gång inomhus när jag var där, den anföll och bet också en av mina kompisar när hon var där på besök (vi var då 6-7 år)! 

Ja, den familjen minns jag fortfarande...

• Anonym (Anna)
    nevermind skrev 2017-04-23 13:57:04 följande:
    Betalade dina föräldrar? Och vad hände med hunden?
    Det här var ju länge sedan. Tror de gjorde någon deal att de betalade en liten summa efter att hennes föräldrar blandade sig i för grannsämjans skull. Men hunden hade de kvar.
Svar på tråden Knäppa grannar - din story!