Knäppa grannar - din story!
Hade riktigt knäppa grannar när jag var barn Var en familj med två barn. Vi brukade leka med barnen till en början med, men sen gick det bara utför eftersom deras mamma var så tokig. Det hela började en gång var vi på semester och deras yngsta hade gått in i vår trädgård, klättrat upp i vårt äppelträd, ramlat ner och brutit armen. När vi kom tillbaka från vår semester blev vi utskällda för att det var tydligen vårat fel att han hade gått in i VÅR trädgård utan tillåtelse och ramlat ner från vårt träd när vi inte ens var i landet.
Efter den incidenten tyckte mamman illa om oss och gjorde idiotiska saker som att rikta raketer mot vårt hus under nyår. En annan incident som jag minns tydligt var att jag och mina syskon satt ute på trappen och åt varsin pinnglass. Mamman ropade in sina två barn och de kom någon minut ut med varsin större glass. Minns att vi tyckte det var lite komiskt.
Hur som helst så trivdes inte mina föräldrar med att ha grannar som var så pass otrevliga som de var. Vi flyttade och bodde sedan i ett område med riktigt trevliga grannar. Vilken skillnad det blev! Det märktes tydligt att bra grannar gör verkligen mycket för trivseln!