• Sophan

Knäppa grannar - din story!

Oj, vissa här har ju riktigt störda grannar.

Mina var bara omogna. Det var två killar som hade flyttat hemifrån och valde att flytta ihop ovanför vår lägenhet. De festade varje fredag och lördag och sen satt de på vardagsnätterna och skrek och stampade till fotbollsmatcher så att vi inte kunde sova. Vid 1 på natten brukade de sluta, så vi var helt slut när vi skulle upp och jobba. Vi försökte prata med dem - de var till och med nere hos oss en dag och lyssnade på hur det lät, men de struntade i om vi stördes och tyckte att vi skulle flytta ut på landet om vi inte klarade av lite ljud.

Till slut flyttade vi för vi stod inte ut längre. Hyresvärden hade ingen störningsjour utan hänvisade till polisen (som vi inte ville ringa och störa med sånt tjafs).  När vi hade tömt lägenheten så tömde jag vår dammsugarpåse i deras postfack som en sista hämnd. Tyvärr inget kladdigt, men jag hoppas de tyckte det var riktigt äckligt ändå.

Den ena i paret som tog över vår lägenhet var en polis med riktig pondus. Jag hoppas att hon satte killarna på plats. 

Konstigt ändå, att när jag har bett grannar dämpa sig (jag är inte så känslig, men när det dunkar högt under lång tid så kan jag tröttna), så får jag ofta svaret att jag ska flytta ut på landet om jag inte tål lite musik. En del är så gränslösa och visar noll respekt för att det finns andra i huset. 

Svar på tråden Knäppa grannar - din story!