Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Knäppa grannar - din story!

Jag bodde i Stockholmsförorten Husby i 10 månader. Förutom att det var 4 anlagda bränder i huset, folk sköt fyrverkerier från balkongerna, handlade droger i trapphuset, lät bli att anmäla stopp i rören så att det blev översvämning på flera våningar, rökte gräs i trappan, lyssnade på hög musik dygnet runt, var det dessutom inbrott där dörrarna bröts upp 3 ggr. Det kändes som att bo i en jävla krigshärd. Inte en enda granne verkade passa in i ett civiliserat samhälle.

• Anonym (...)
    Anonym (Jobbiga Anders....) skrev 2017-06-22 14:57:35 följande:
    Fy fan. Att du ens bosatte dig där. Skulle aldrig sätta min fot där eller i något annan av Stockholms värre förorter. Blev tvungen att åka kommunalt till jobbet en dag då bilen var på service och gick av tuben i Fittja. Värsta jag varit med om. Jag var rädd. Öppen drogförsäljning, spänd stämning och folk som hotfullt stod och blängde på en. Tur att jag är man, hade inte velat vara ensam kvinna där. Riktigt parallella samhällen vi har....
    Jag hade inte så mycket till val (fattig nyinflyttad student) och det var innan alla skriverier. Som ensam blond svensk tjej i Husby... tja... jag skulle inte rekommendera det om man säger så. Jag blev ofredad nästan varje gång jag åkte t-banan och hade som regel att aldrig gå utanför dörren efter kl 18.

Jag f a t t a r inte varför det får pågå år ut och år in! Varför gör inte politikerna något? Otroligt skrämmande!
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2017-06-22 15:58:35 följande:
    Jag hade inte så mycket till val (fattig nyinflyttad student) och det var innan alla skriverier. Som ensam blond svensk tjej i Husby... tja... jag skulle inte rekommendera det om man säger så. Jag blev ofredad nästan varje gång jag åkte t-banan och hade som regel att aldrig gå utanför dörren efter kl 18.

Jag f a t t a r inte varför det får pågå år ut och år in! Varför gör inte politikerna något? Otroligt skrämmande!
    Tillägg: kom på en sjuk sak från Husby-tiden som jag hade bortträngt fram till nu! Hade t.o.m. en granne i huset mittemot som brukade stå och blotta sig mot mig fullt synlig i fönstret varje gång han såg att jag var i köket (enda fönstret jag inte hade persienner i)! Good times! Äckliga jävla djur till män!
Svar på tråden Knäppa grannar - din story!