Inlägg från: ventilera mera |Visa alla inlägg
  • ventilera mera

Knäppa grannar - din story!

Scoops skrev 2017-05-08 09:16:02 följande:

Min syster har skumma grannar.. de har gnällt länge om att det tycker lillasyrrans 3-åring "springer och dunsar" och lever om för mycket. Ändå har de två barn själv i nästintill samma ålder.
    Igår fick de typ ett hotbrev av dem där det stod bland annat att "Nu ser ni till att er unge håller käften.....är ni rädda. Det hjälper inte att ringa polisen".

Fett obehagligt! Vem skriver så till sina grannar? Förvånad  Jag menar... visst köper jag att min syrras dotter skulle kunna vara högljudd. Men hon lägger sig vid 19-tiden så det är inte direkt högljutt sent på kvällarna i så fall.

Jag skulle visa det både för hyresvärden och polisen.
    Jag har grannar ovanpå vars dotter i samma ålder springer, hoppar jämfota och vrålar mer eller mindre dygnet runt... men innan man skulle skriva en sån lapp ska man vara jävligt störd - på alla sätt.
  • ventilera mera

På tal om att dunka så skulle jag nästan önska att mina grannar sexade lös emellanåt istället för den ständigt närvarande påminnelsen att de redan gjort det - som hoppar jämfota ovanför oss ungefär hälften av tiden och resten av tiden skriker som en stucken gris. Att en treåring kan föra så mycket liv kunde jag, som dessutom är tvåbarnsmamma själv, inte ens föreställa mig. De har dessutom en bebis också som väcks av treåringen och då börjar skrika.

Kolik först. Trodde vi. Men sen har det bara fortsatt. Det hoppas alla tider på dygnet, det springs fram och tillbaka, det skriks och gapas och föräldrarna UPPMUNTRAR dessutom ungens oljud genom att krypa efter - låter det som - och dunka i golvet och vråla, på skoj typ.

När de var på kolikstadiet så frågade de om vi blev störda och bad om ursäkt för det och vi svarade ärligt att det hördes väldigt väl men att vi förstod att de hade det jobbigt och så var det med det. Nu har vi sagt till att det fortfarande hörs väl och att vi skulle uppskatta om hoppandet och springandet inte behöver ske när normala människor sover, men inget händer.

Är spyless på dem och önskar att de raderades från jordens yta....

• ventilera mera
    nevermind skrev 2017-06-28 09:05:44 följande:
    Prata med värden eller styrelsen?
    Det är en bostadsrätt så det är styrelsen. Vi har pratat med dem och fått till svar att "Jaaa... men det är ju så med barn, då får man tåla lite ljud... prata med dem själva, det blir ju så tokigt om man anmäler varandra hit och dit." 
    De tycker alltså helt enkelt att man ska sköta saker själv. Det finns inte ens en störningsjour då det förmodligen inte behövts tidigare. 80% av de som bor här är pensionärer som bott här sedan dag 1 och lägenheterna har stigit så mycket i värde att det inte är så många yngre som har råd att köpa ens en etta så det är inte så många "störningsmoment" som flyttar in heller.
Svar på tråden Knäppa grannar - din story!