Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Knäppa grannar - din story!

Vår granne blev vi varnad för av andra när hon flyttade in. Hon hade tydligen hamnat i konflikt med i princip alla: t.o.m. hennes egna barn vägrar bo med henne, de bodde hos pappan. Han hade naturligtvis lämnat henne...

Hon var jättetrevlig. Efter ungefär 2 veckor så ville hon ha tillstånd av oss att bygga en inglasad uteplats i direkt anslutning till vår tomt, med direkt insyn både in i huset och på vår tomt. Vi tyckte att hon kanske kunde bygga den 2 - 3 meter från tomtgränsen i alla fall. Då fick vi höra att hon inte behövde ha våran tillåtelse, hon hade bara frågat för att vara snäll. Då berättade jag att det var en bygglovspliktig konstruktion, och att hon naturligtvis fick söka bygglov, och att det var upp till kommunen att bestämma, men att vi inte skulle samtycka till bygget.

Då hotade hon oss. Hotade att hon skulle förgifta katterna, skära halsen av barnens kaniner etc. Helt galen blev hon. Några veckor senare blev jag anmäld till socialen för barnmisshandel. Detta spred hon även till grannarna.

Socialen la ner allt då det inte fanns tillstymmelse till blåmärken eller bevis, och att barnen var harmoniska o lugna, men då fattade man ju varför man blev varnad innan hon flyttade in.

Nu har hon bråkat med alla grannar runtomkring. Så hon är helt socialt utfryst. Satkärring.

• Anonym (Man)

Min kusin hade varit på semester på 90 talet o upptäckte när de kom hem att nån tagit parabolantennen. Natten efter att de kommit hem från semestern väcker deras hund dem, och de hör mystiska ljud. Det visade sig att det var ljudet av grannen 3 hus längre ner på gatan som håller på att skruva ner fästena till parabolantennen....

• Anonym (Man)
    nnnnnnnn skrev 2017-05-04 18:29:17 följande:

Fyller på med en händelse när jag var hemma hos en kompis och pluggade. Vi var 4 pers som diskuterade det vi läst och lägenhetsägaren bad oss att vara tystare pga grannen. Alltså inte ens prata i normal samtalston, kanske kunde vi viska eller skriva ner istället?

Det visade sig att grannen kommit ner förra veckan och haft världens utbrott där bl.a. följande togs upp (= vrålades rätt i ansiktet på min kompis):

* Man drar inte bara i toapappret - normala människor lyfter på "locket" och rullar tyst fram rätt mängd toapapper innan man fäller ner och river av mot kanten.

* Man använder inneskor i sin egen lägenhet, alltid. Man klampar inte runt i strumplästen och hamrar sina hälar mot golvet som någon jäkla militärmarsch. Man har mjuka filttofflor. A L L T I D.

* Man drar inte ut reklamen och posten ur inkastet när man kommer hem på eftermiddagen. Man lyfter på flärpen, inser att det sitter en liten pinne som är till för att fälla ner den lilla inre luckan och sedan lyfter man ur posten innan man långsamt fäller upp den inre luckan genom att hålla i pinnen och sedan stänger man flärpen lugnt och fint.

* Man diskar inte hur som helst, man lägger ner en slags diskunderlägg i skumgummi i diskhon innan man fyller på vatten. Så inte disken slamrar mot botten i diskhon. Samma i sköljhon såklart! Sen ställer man disken MYCKET försiktigt i diskstället. Och givetvis diskar man inte efter kl 19 eller före kl 9.

Låter som att grannen borde skaffa sig ett par rejäla hörselskydd med aktiv ljuddämpning.. och alltid ha på sig dem hemma.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Fundersam granne) skrev 2017-06-28 18:50:33 följande:

Jag hade en granne som bodde under mig som varje kväll kl 7-8 skulle hålla på med ngt som lät som en mortel. Funderade först på om det var ett par som hade sex men det lät inte som det då jag hade grannar som hade ett passionerat förhållande bredvid att jämföra med haha. De grannarna kunde i ena stunden slänga grejer och skrika/skälla på varandra (tror killen var misstänkt att för att va otrogen vad jag kunde höra) och andra stunden ha intensivt sex. Men om någon har något förslag på vad det kunde ha varit som grannen under höll på med? Jag och mina vänner har spekulerat mycket.

Malde kaffe kanske? Innan barnen kom hade jag tid att stå o handmala kaffe till morgondagen efter... brukade alltid göra det på kvällen, efter att mat o disk o sådant var avklarat.
Svar på tråden Knäppa grannar - din story!