Inlägg från: Anonym (HW) |Visa alla inlägg
  • Anonym (HW)

Knäppa grannar - din story!

Vi bodde på högsta våningen i ett trevåningshus. Under oss bodde en familje med väldigt många barn och som var nyinflyttade när detta hände.

En kväll, ca kl 22, plingade det på vår dörr. Jag öppnade och där står pappan och några av hans barn. I handen håller han en repstege och en leksaksgunga i plast.

Han frågar oss om han kan få fira ner en av sina dörrar genom vår balkong på gungan till deras balkong under så att hon i sin tur kan slå sönder fönsterrutan och ta sig in i lägenheten. Ska tilläggas att det var ca 20 meter ner till marken från vår balkong. Huset var i sutteräng och det var en bergssluttning precis nedanför vårt hus.

Hans dotter var ca 6 år då.

Va sa så klart nej, men då föreslog han att hans son skulle klättra ner på repstegen istället och slå sönder fönstret. Hans son var då ca 4 år.

Vi sa så klart nej denna gång också. Sen föreslog han att jag och min sambo skulle fira ner honom på gungan. Mannen var ca 1,90 och storvuxen.

Vi sa så klart nej!

Då gav han upp. Han löste det genom att ringa en låssmed men vi undrade hur rädd han var om hans barns liv och sitt eget?

Svar på tråden Knäppa grannar - din story!