• Anonym (Saroten kvinna 74)

Ni som äter Saroten.Se hit.

Hej! Har nu i veckan börjat med Saroten för nervsmärtor i underlivet.Min läkare berättade inte om biverkningar.Har en låg dos 10 mg som jag ska äta 2 veckor.Därefter blir det 20mg.Men vi ska höras mellan gångerna och se hur det går.Lite frågor här till er som äter Saroten.1Går tröttheten över och när ska man ta dem.Tog häromdagen rätt sent och märkte inte när klockan ringde.Fråga 2,Kanske knäpp men aldrig ättit detta förr.Går man upp i vikt utav själva pillret.Eller för att man får ökad aptit?Minskar aptiten efter ett tag,Samt hur länge verkar saroten i kroppen? Vore tacksam för svar.

• Svar på tråden Ni som äter Saroten.Se hit.
  • Anonym (Saroten saroten)

Du äter en väldigt låg dos och då brukar man inte få så mkt biverkningar.
    Jag åt 85 mg mot nervsmärtor.
    Gick upp 20 kilo på 6 månader.snustorr i munnen och trött.men du måste ta tabletten ungefär 2 timmar innana du ska lägga dig.
    Annars kommer du vara trött.
    På en så låg dos brukar det bli bättre med tiden men på en högre dos som mig blir det inte det.

Har problem med min telefon så ber om ursäkt på förhand för stavfel.

Anonym (Saroten saroten) skrev 2017-04-22 23:07:54 följande:

Du äter en väldigt låg dos och då brukar man inte få så mkt biverkningar.

Jag åt 85 mg mot nervsmärtor.

Gick upp 20 kilo på 6 månader.snustorr i munnen och trött.men du måste ta tabletten ungefär 2 timmar innana du ska lägga dig.

Annars kommer du vara trött.

På en så låg dos brukar det bli bättre med tiden men på en högre dos som mig blir det inte det.

Har problem med min telefon så ber om ursäkt på förhand för stavfel.

Ok men min fråga var.Gick du upp i vikt för att du åt själva tabletten eller för att du fick ökad aptit. Sen är nog alla olika.Känt av en hel del på 10.Ska gå upp till 20..Är en kort kvinna så undrar om jag kan klara 20 mg.För blir totalt veck på 10.Har ett barn att ta hand om.Samtidigt vill jag bli av med mina smärtor i underlivet som plågat mig nu i 2 år.Tack för ditt svar.
  • Anonym (Saroten saroten)
    Anonym (Saroten kvinna 74) skrev 2017-04-23 07:09:16 följande:
    Ok men min fråga var.Gick du upp i vikt för att du åt själva tabletten eller för att du fick ökad aptit. Sen är nog alla olika.Känt av en hel del på 10.Ska gå upp till 20..Är en kort kvinna så undrar om jag kan klara 20 mg.För blir totalt veck på 10.Har ett barn att ta hand om.Samtidigt vill jag bli av med mina smärtor i underlivet som plågat mig nu i 2 år.Tack för ditt svar.
    Både och. Samlade på mig enormt mycket vätska och var så hungrig. Alltså det var helt sjukt!
    Är också kort, 160 cm så det var tufft.
    Jag har också barn och klarar det. Är trött men jag har inte haft något annat alternativ.
    På den dosen kommer du nog må bättre efter ett tag, alltså att du inte är så trött men då måste du ta tabletterna tidigt på kvällen.
  • Anonym (Tio)

Jag äter 10 mg för fibromyalgi.

Nu när du skriver det här så kom jag ihåg något jag helt hade förträngt. Första 2-3 dagarna sov jag sjukt mycket. Det var som att jag inte kom upp till ytan riktigt, var typ vaken och kunde tänka men försvann ner under ytan igen och sov en timme till och en till och en till. Sedan blev det bättre, mer normalt. Nu efteråt kan jag tänka att det beror på att man inte har sovit ordentligt på evigheter pga smärtan och att när kroppen äntligen lyckas komma ner i djupsömn så passar den på.

Nu när jag har tagit den i flera år så tar jag den minst 11 timmar innan jag ska gå upp, det är ungefär så lång tid den tar för mig att gå ur kroppen.

När det gäller viktuppgång så tror jag att jag tar för liten dos för att det ska påverka. Jag har inte märkt av något speciellt. Däremot är jag en periodare på socker, kan gå upp 5 kg på några månader för att jag vräker i mig sötsaker, sedan låter jag bli alla snabba kolhydrater (inkl pasta och vitt bröd) och går ner all vikt igen.

• Anonym (Mia)

Jag äter 50 mg Saroten mot nervsmärtor. För att inte bli alltför trött på morgonen tar jag dem 2 timmar innan jag går och lägger mig. Jag tycker att tröttheten var värst i början, nu har den avtagit lite. Har inga problem att gå upp på morgonen. Jag har även ett barn att ta hand om.

Jag har inte gått upp något i vikt, även om jag har fått lite ökad aptit. Jag ser alltid till att ha nyttiga mellanmål hemma, som morötter t ex, som jag kan knapra på när suget kommer. Jag har inte samlat på mig någon vätska, men eftersom urinretention nämns bland biverkningarna förekommer det säkert.

[quote=77620742][quote-nick]Anonym (Mia) skrev 2017-04-24 12:52:15 följande:[/quote-nick]Jag äter 50 mg Saroten mot nervsmärtor. För att inte bli alltför trött på morgonen tar jag dem 2 timmar innan jag går och lägger mig. Jag tycker att tröttheten var värst i början, nu har den avtagit lite. Har inga problem att gå upp på morgonen. Jag har även ett barn att ta hand om.

Jag har inte gått upp något i vikt, även om jag har fått lite ökad aptit. Jag ser alltid till att ha nyttiga mellanmål hemma, som morötter t ex, som jag kan knapra på när suget kommer. Jag har inte samlat på mig någon vätska, men eftersom urinretention nämns bland biverkningarna förekommer det säkert.[/quot

Tack för svar.Varit helt veck.Men hoppas de vänder.Samt om man vet om aptiten.Behöver man ju heller inte proppa i sig non stop.Jag är inte perfekt eller trådsmal.Men vill trivas med mig själv.Vill inte lägga på mig.Tog flera år för mig att vara där jag är nu efter barn.Precis som du får det bli nyttig mat och mellanmål.Men huvudsak är att ändå slippa de förbannade smärtorna på sikt och leva ett normalt liv.Är i dag 42.Men smärtorna har varit sen tonåren.

• Anonym (Thea)

Hoppas den hjälper.. Mitt tips är att när du höjer bara höja med en halv tablett först det brukar underlätta...

Och som redan sagts ta den ganska långt innan du du ska sova.. Tog min klockan åtta ungefär. Tror också det kan stämma som någon sa att när man väl får sova så passar kroppen på att vila ordentligt....

Det där med om man äter mer och går upp eller om det är själva tabletter verkar alla väldigt oense om... Jag gick inte upp med saroten men med en annan tablett som jag åt i samma syfte trots att jag varken åt mer eller onyttigare så i vissa fall tror jag att det blir nån störning i ämnesomsättningen vilket min läkare faktiskt var böjd att hålla med om.. Jag förde mat dagbok för jag undrade ju själv om jag åt så sabla fel att jag gick upp 5-6 kilo på en vecka! Men han såg inget som helt fel eller förklarning i min mathållning... Därför fick jag prova saroten istället... Vilket fungerade bättre...

• krivennneee

Antidepressiva naturläkemedel - https://nplink.net/sk5nfyel Denna produkt har hjälpt mig få tillbaks min positivet o tro på livet. Jag var deprimerad och nu har jag gjort massor av förändringar och ser ljust på livet igen.

• Aliona

Jag äter 20 mg mot migrän, tog 30 mg tidigare men fick problem med munntorrhet. En av de bra bieffekterna gör att jag sover otroligt gott, mem det gäller att hitta den ideala tiden att ta dem. För mig är det ca 20.00, då sover jag bra hela natten men har inga problem att vakna vid 07.00. 

Jag vet inte varför man går upp i vikt, men du ska veta att det är rätt lite det handlar om, i genomsnitt 0,8 kg, och du tar ju minimal dos, så du borde hamna under det. 

Svar på tråden Ni som äter Saroten.Se hit.