behöver hjälp!! spermiers överlevnad
Jo jag undrar detta: om jag skulle ha sex ikväll och sluta med mina p-piller imorgon, eller måndag , hur stor är chansen att jag kan bli gravid då ?
Jo jag undrar detta: om jag skulle ha sex ikväll och sluta med mina p-piller imorgon, eller måndag , hur stor är chansen att jag kan bli gravid då ?
Inte stor alls. Du måste ju få ägglossning först, du blir ju inte gravid bara för att du slutar med p-piller.
Inte stor alls. Du måste ju få ägglossning först, du blir ju inte gravid bara för att du slutar med p-piller.
Jag äter p-piller !
Men jag tänker, eftersom spermierna kan leva upp till en vecka och jag slutar med p-piller dagen efter sex, borde de inte teoretiskt kunna vara så att jag får ägglossning inom dom dagarna och lyckas bli gravid...?
Ja nu är jag ärlig här, grejen är att jag och min sambo har haft trekant med en kille igår som kom i mig, och vi har sagt att efter att vi gjort de igår så vill vi att jag slutar med mina p-piller för att försöka skaffa barn! Men jag undrar därför hur fort jag kan sluta med p-piller .. jag vill ju inte bli gravid med den här andra killen liksom..