• Anonym (Gillar inte)

Svara på dold nummer?

På helgerna är det nån som ringt mig på dold nummer,flera gånger,på olika dagar(högst 1 gång per dag)Det kan ju inte vara nån myndighet för det är helg .Alla mina vänner och familj har nummer så det syns.Tycker att det är läskigt,som nån är ute efter mig.Kan inte vara en hemlig beundrare ,har inte såna kontakter.Vad är det för sjuk person?Ingen kan ju veta det men varför ringer nån hemligt.

• Svar på tråden Svara på dold nummer?
  • Anonym (Gillar inte)

Fast nu ringer väl dom så numret syns?

• Anonym (Va?)

Skojar du eller? Ha ha! Ja du, bäst du inte svarar. Det kan vara farligt.

• Anonym (Obi Wan Kenobi)

Jag tror det finns en regel som säger att telefonförsäljare inte får ringa från dolt nummer.
    Det är inte farligt att svara på telefonsamtal. Är det någon du inte vill prata med så säg bara "hej då" och lägg på.

Är det någon som vill göra en undersökning och ställa frågor ska du absolut säga "nej tack" och lägga på. Sådana samtal är "maskerade" sälj-samtal och går ut på att få dig att prova någon produkt. De säger att det är gratis, men det leder ofta in i ett abonnemang som kan vara jobbigt att ta sig ur.

Som läget är just nu måste man vara mentalt beredd på att direkt avfärda de som ringer oönskade samtal.

• Anonym (Gillar inte)

Ringt fel fler gånger?Tror inte det.Vet dock en person som hade dolt nummer.Och jag vill inte prata med denna person.Lite rädd att det är den personen.Vi har inte haft kontakt i 2 år och jag har klippt bandet.

• Anonym (Obi Wan Kenobi)
    Anonym (Gillar inte) skrev 2017-04-23 22:44:05 följande:

Ringt fel fler gånger?Tror inte det.Vet dock en person som hade dolt nummer.Och jag vill inte prata med denna person.Lite rädd att det är den personen.Vi har inte haft kontakt i 2 år och jag har klippt bandet.

Du har väl en telefonsvarar-funktion som går igång om du inte svarar?
    Om personen som ringer från dolt nummer inte talar in något meddelande så tycker jag det är OK att du inte svarar.
  • Anonym (anonym)

Radiotjänst kanske, de ringer med skyddat nummer precis som sjukvården gör vilket är bra otrevligt om man har anhöriga som befinner sig på sjukhus.

• Anonym (Gillar inte)
    Anonym (anonym) skrev 2017-04-23 22:57:58 följande:

Radiotjänst kanske, de ringer med skyddat nummer precis som sjukvården gör vilket är bra otrevligt om man har anhöriga som befinner sig på sjukhus.

Men ringer dom på helgerna?
  • Anonym (S)

Jobbar inom sjukvården och stör mig enormt på folk som inte svarar när man ringer för att meddela något viktigt. Kan ju vara bra att tänka på.

Svar på tråden Svara på dold nummer?