• Anonym (Gillar inte)

Svara på dold nummer?

På helgerna är det nån som ringt mig på dold nummer,flera gånger,på olika dagar(högst 1 gång per dag)Det kan ju inte vara nån myndighet för det är helg .Alla mina vänner och familj har nummer så det syns.Tycker att det är läskigt,som nån är ute efter mig.Kan inte vara en hemlig beundrare ,har inte såna kontakter.Vad är det för sjuk person?Ingen kan ju veta det men varför ringer nån hemligt.

• Svar på tråden Svara på dold nummer?
  • Anonym (Thea)
    Deceree1 skrev 2017-04-24 10:17:00 följande:

Därför att om det är försäljare så är det så svårt att bli av med dom. Man måste nästan bli otrevlig för att dom ska fatta och jag orkar inte lägga ner nån energi på att behöva vara otrevlig.

Nej då man säger jag är inte intresserad accepteras inte det utan dom fortsätter prata så brukar jag bara lägga på luren.. Men jag förstår om du orolig att det är denna person du inte vill ha kontakt med som ringer.... Är det ung samma tid varje gång? Det kan ju vara en idé att helt enkelt låta någon annna svara och inte känna dig ifall det är personen du är "rädd" för... Det har jag gjort när en ringde och sökte mig. Min pappa fick svara och förnekade att hans någonsin hört talas om mig men låtsades bli arg och sa är det du som ringt så mkt jag jobbar natt du får sluta med sånt här och la på.. Personen ringde aldrig igen
  • Anonym (--)
    Deceree1 skrev 2017-04-24 10:14:28 följande:

Jag svarar aldrig på ett nr jag inte känner igen. Dom jag behöver komma i kontakt med finns i telefonboken. Inte heller svarar jag på dolt nr. Man lär sig ganska snart vilka nr som är försäljare. Kollar ibland upp nr. Ifall det skulle vara nån man känner. Och då är det ju bara att ringa upp :)

Jag som har tonåringar svarar på alla nummer sim ringer, speciellt om det är från ett mobilnummer. Det händer rätt ofta att batteriet är slut på deras egen mobil och då lånar de en telefon att ringa från. Plus att lärare, kompisars föräldrar och liknande ringer ibland.
    Eller som när yngsta fick hjärtflimmer och svimmade av. En ssk som passerade stannade och hjälpte till, hon ringde från sin egen mobil till mig. Likadant nu vid dådet på Drottninggatan, dottern fick hjälp att ringa mig med någon annans mobil.

Det finns helt enkelt alldeles för många bra anledningar till att främmande nummer ringer för att jag ska låta bli att svara.
  • Anonym (Gillar inte)
    Dixie skrev 2017-04-24 10:11:25 följande:

Mår du inte sämre av att gå runt och fantisera om vem som ev ringer?! Bättre att svara och få veta!

Nej,är inte nyfiken eller nåt.Önskar bara att ingen ringer mig på dold nummer på helgerna/kvällarna,känns obehagligt.
  • Anonym (Gillar inte)

Har redan varit med om nåt obehagligt(för 10 år sedan)när en okänd kille ringde mig från dold nummer och hotade komma till mig då.Orkar inte mera med sånt.Ja,han hade kollat upp mitt namn och adress.Jag skakade av rädsla.

• Anonym (123)

Det har hänt flera gånger att jag har dolt mitt nr för något speciellt samtal och sen har glömt bort att ändra tillbaka inställningen så att jag fortsätter ringa anonymt tills någon påpekar det.

Svara när det ringer. Det kanske är din mamma/mormor/klasskompis/ som har gjort som jag. Annars är det ju bara att lägga på om det är nån du inte vill prata med.

• Anonym (Emmy)

De enda som ringt mig med dolt nr än polisen. Inte från station utan de som är ute och ringer från mobil. Hände när mitt ex försökte begå självmord och jag ringde larmcentralen. Polisen ringde upp mig när de hittat honom och sa att han inte hunnit göra ngt och att de tar med honom till sjukhus.

I ditt fall verkar det vara din fd vän.

När någon ringer mig med dolt nr brukar jag svara utan att säga något. Då hör man vem det är som säger "hallå?" och kan lägga på och låta bli att svara igen om man hör att det är någon man inte vill prata med ;)

• Anonym (M)

Jag har dolt nummer pga hot. Vi med dolt uppskattar när folk svarar. Lika som att svara ett kontantkortsnummer.

• Anonym (Gillar inte)
    Anonym (Emmy) skrev 2017-04-24 21:57:49 följande:

De enda som ringt mig med dolt nr än polisen. Inte från station utan de som är ute och ringer från mobil. Hände när mitt ex försökte begå självmord och jag ringde larmcentralen. Polisen ringde upp mig när de hittat honom och sa att han inte hunnit göra ngt och att de tar med honom till sjukhus.

I ditt fall verkar det vara din fd vän.

När någon ringer mig med dolt nr brukar jag svara utan att säga något. Då hör man vem det är som säger "hallå?" och kan lägga "på och låta bli att svara igen om man hör att det är någon man inte vill prata med ;)

Ja,har faktiskt gör det nångång.Att jag lyssnar vem säger ""haloo",så kan jag lyssna vem det är.Svarade en gång på dolt nummer på en vardag genom att bara lyssna vem det är.Är bara rädd att det är en person jag bröt kontakten för 2 år sedan eller om det är nån skum man igen.
  • Anonym (Gillar inte)

Nån som vet om radiotjänst ringer från hemligt nummer på helgerna?Tacksam för svar.

Svar på tråden Svara på dold nummer?