• Snelson

Vi som planerar ny graviditet efter missfall

Hej! Jag hoppar in i tråden här! I måndags 31/7 hade jag en missed abortion i v 12+4 (fostret hade dött i v 8+0) läkaren rekommenderade en menstruation imellan innan vi försöker igen men både min man och jag vill köra på direkt. Jag blöder ju än och vet inte hur länge det kommer hålla på. Hade en rejäl blödning i samband med missfallet och fick medicin för att avstanna blödningen. Hur ska man tänka? Ältest så fort blödningen upphört? Har en dotter på 1 år sedan tidigare.

• Snelson
    Lillafisfia skrev 2017-08-03 22:37:40 följande:

Beklagar :( Jag och sambon körde på direkt efter vårt första MA. Jag använde äl-stickor för att ha höll på när Äl var! Jag blev gravid utan mens, tyvärr slutade det i ett väldigt tidigt mf, men är man mentalt redo så är det bara att köra!

Jag beklagar! Jag har läst någonstans på nätet (oklar källa) att det kan vara större risk för missfall när man blir gravid direkt och inte väntar en mens. Någon mer som hört det? Jag börjar nog testa med äl-stickor så snart jag kan. Tog ett gravtest igår och det var jätte starkt positivt så det dröjer nog ett tag innan jag kan börja testa. Hur länge visar ni positivt efter mf?
  • Snelson
    Tumvante skrev 2017-08-03 21:41:07 följande:

Alltså... Detta börjar bli riktigt ledsamt och tröttsamt... 6+3 idag och så rosa flytningar och nu kom där även rött.

Måste få en utredning nu.

Så just nu väntar jag mitt tredje ma (möjligtvis fjärde)...

Jag beklagar så mycket ????
  • Snelson
    EnLitenTrea skrev 2017-08-05 09:04:58 följande:

Jag testade positivt ca 1 v efter att jag slutat blöda.

Det var i slutet på juni, nu har jag precis haft en mens och vi är nu redo att ge det ett nytt försök. Väntan är olidlig ...

@Tumvante , jag lider med dig, så ledsamt & jag vet hur lycklig man blir för sitt plus för att sen gå i spillror när det blir missfall : ( hoppas att du får hjälp med utredning & att ni fortsätter att kämpa ????

Jag läste att man kan visa positivt i 9 veckor i extrema fall. Jag tar nog ett nytt test om en vecka och ser då. Slutat blöda nu iaf. Bara 6 dagar efter mf...

Skönt att kroppen har kommit igång nu på egen hand ju. Då håller vi alla tummar och tår för att det ska ta sig nu då :)
  • Snelson
    Tumvante skrev 2017-08-05 17:34:59 följande:

Ja, jag tar paus en cykel nu känner jag... får hoppas det gör skillnad.

Får hoppas på Junibebis...

Ja det kan ju vara klokt. Så både kropp och själ får chans att läka.

Jag har varit blödningsfri nästan 1 vecka nu. Snart 2 veckor sedan mitt missfall. Jag har idag börjat blöda massor igen och har massor mensvärk! Trodde det skulle va över och att vi kunde blicka framåt nu :(
  • Snelson
    Tumvante skrev 2017-08-25 23:17:48 följande:

Hoppas din kropp återställt sig. Själv har jag varit på en scanning och ska på titthålsundersökning när jag är på dag 6-7 i min cykel...

Tog en massa blodprov (7 st) igår,.. Får svårt om två veckor typ... Dna test bland annat.

Ja nu har den nog det. Tror jag hade äl förra veckan så väntar nu på att få ta ett gravtest :)

Vad är det flr scanning och titthål du ska göra? Ingår det i någon utredning? Hoppas på det bästa och håller tummarna för er!
  • Snelson
    brennaV skrev 2017-08-24 14:12:46 följande:

Fick se bebis idag. Vecka 7+1. Hoppas få se den lille växt om två veckor igen <3

Så roligt! Grattis :)
  • Snelson
    Elliot1 skrev 2017-08-26 09:23:59 följande:

Hej.

Fick missfall igår.. :(

Även fast man vet att man är en i mängden så känns det som stt hela ens värld rasar samman. Vilken jävla käftsmäll alltså.

Har funderat och bestämt mig för att inte deppa ihop utan bara försöka igen så snart som möjligt.

Men är sååå rädd för att det ska låsa sig för oss nu. Vi har lyckats hålla bebisverkstaden på ett rätt avslappnat plan so far men nu är jag rädd att det ska bli en för stor grej. Att det ska bli för mycket press. Å andra sidan så vill jag inte vänta heller för det känns som att det enda som kan få en glad just nu är en ny graviditet.

Jag beklagar så mycket! Jag fick också missfall nyligen, 31 juli. Var inte alls beredd på det så kändes så lurad av min egen kropp. Var ett missed ab där fostret inte levt under 4 veckor innan vi fick veta... Jag blev rätt påverkad fysiskt och det tog ca 3 v innan jag kände igen mig själv. Vi valde också att köra på direkt. Hade äl för 10 dagar sen så ska ta ett gravtest om några dagar :)
  • Snelson
    Tumvante skrev 2017-08-27 15:27:27 följande:

Åååh, den väntan! Vi hoppade över i denna cykel ju.

Då är bim om 1,5 vecka typ?

Det är för att läkaren tyckte att hon såg antydan till hjärtformad livmoder när hon käre ul. Och det kan vara svårt att hålla på en graviditet om man har det

Så därför vill hon ser efter mera noggrant med en titthålsundersökning. Man ser bäst på dag 6-7 tydligen.

Det är som del av min utredning ja.

Ja nu är det bara 5 dagar kvar till BIM! Denna väntan alltså. Det får tiden att gå iallafall mellan cyklerna...

Jaha på det viset. Hoppas ni hittar en "normalt" formad livmoder då :)
  • Snelson
    Tumvante skrev 2017-08-27 15:27:27 följande:

Åååh, den väntan! Vi hoppade över i denna cykel ju.

Då är bim om 1,5 vecka typ?

Det är för att läkaren tyckte att hon såg antydan till hjärtformad livmoder när hon käre ul. Och det kan vara svårt att hålla på en graviditet om man har det

Så därför vill hon ser efter mera noggrant med en titthålsundersökning. Man ser bäst på dag 6-7 tydligen.

Det är som del av min utredning ja.

Ja nu är det bara 5 dagar kvar till BIM! Denna väntan alltså. Det får tiden att gå iallafall mellan cyklerna...

Jaha på det viset. Hoppas ni hittar en "normalt" formad livmoder då :)
Svar på tråden Vi som planerar ny graviditet efter missfall