Vi som planerar ny graviditet efter missfall
Har du kört med Äl tester så du vet när du hade ägglossning?
Jag tror jag att jag inte kommer ha en innan mens :( har inte fått nån stegring på stickor, 3 veckor sen skrapning.
Grattis tumvante!
Jag fick ännu ett mf där i maj om än väldigt tidigt, började blöda på BIM+1.. Nu har jag BIM i dagarna, vet inte riktigt när så ÄL vart snurrig denna månad! Vi får väl se!
Själv fattar jag inget här... är som mest på BIM +3 och som minst på Bim -1, vet inte riktigt när ÄL var... Ingen mens i sikte men har haft mensvärk till och från. Ont i brösten inga andra gravsymptom... Neg på test idag.. pallar inte med att kroppen börjar strula nu. Det enda som funkade var ju min regelbundna bra cykel, nu verkar den med var uppåt väggarna...
Hur hanterar man besvikelsen? Nu har det gått
1 år och två månader sen jag tog ut spiralen. 3 missfall och inget plus sen mars. Vet ju med säkerhet att vi prickat in ägglossning i april, maj och juni. Det känns som jag börjar bli besatt av det här, att vilja få min trea. Men sen kanske det inte blir så. Det är så svårt att hantera sina känslor och framförallt glädjas när
Vänner lyckas bli gravid. Och jag gillar inte att jag känner så. Jag vill bli glad för andra, men bara tänker att,
Nu skulle min bebis vara 6
Månader om det gått vägen första gången. Nu skulle min bebis födas....eller nu skulle jag vara gravid i 24 veckan. Vissa dagar är tyngre än andra. Skönt att få skriva av sig till fler som upplevt lite samma sak.
Kram
Jag känner så igen mig i hur du känner, efter två mf på raken så blir min bästa vän gravid lite sådär hipp som happ, såklart inga komplikationer alls so far... Det är så trist när man bara blir ledsen och avundsjuk när man egentligen bara vill vara glad
Jag har varit öppen med henne om detta och vi pratar ganska sällan om det, det är en förutsättning för att jag ska orka umgås med henne. men jag bävar för när magen ska börja synsas och än värre när bebis kommer... Särskilt om det då inte gått för mig än.
Hej alla, jag är ny här i tråden men kort om mig . Fick missfall i början på Juni i v 12, kom som en chock samtidigt som jag kände att något var fel. Vi har varit så ledsna och uppgivna men nu känner jag att jag vill sätta igång direkt. Min man är mer tveksam och vill vänta lite... ahhhh svårt då jag inte kan ta beslutet själv. Han är så rädd att samma sak ska hända igen .
Hur länge väntade ni efter ert missfall innan ni började igen?
Beklagar missfallet :( Vi körde på direkt och jag blev gravid igen, dock slutade det också i mf. Fick sen mens i juni och hade BIM igår, ingen mens än men tempen har gått ner så vet att den är på gång. Min cykel som alltid varit regelbunden har efter missfallen börjar strula... Gör mig så less och uppgiven. Som att det inte är nog dte man går igenom, kroppen skall dessutom sluta funka :/
Men hurvida man ska köra på eller inte är ju ett gemensamt beslut. Min sambo var tveksam till en början men jag kände att jag var tvungen, jag gick sönder liksom, var tvungen att få börja om och gå vidare, vilken han förstod.
GRATTIS!! Va roligt!!
Här kämpas det fortfarande på! En fråga till er! ÄL är beräknad idag, för två dagar sedan fick jag en blodblandad flytning, sen var det superljustbrunt någon gång efter nr jag torkade mig. Sen idag kom en till blodblandad flytning. Lite mindre än den första.
Har inte tidigare haft spottings, men efter sista mf i Maj har jag haft lite spottings efter mens... Kan det vara det? Tänkte på ÄL-blödning men den borde ju inte komma innan ÄL... Så trött på min odugliga kropp!
brennaV skrev 2017-08-01 07:37:36 följande:
Var ett tag sen jag skrev i tråden. Men nu är jag här igen, 3 missfall på mindre än ett år, och har nu plussat igen. Nu ber jag till högre makter om att bebis vill stanna och är frisk. Bf april.

Hej! Jag hoppar in i tråden här! I måndags 31/7 hade jag en missed abortion i v 12+4 (fostret hade dött i v 8+0) läkaren rekommenderade en menstruation imellan innan vi försöker igen men både min man och jag vill köra på direkt. Jag blöder ju än och vet inte hur länge det kommer hålla på. Hade en rejäl blödning i samband med missfallet och fick medicin för att avstanna blödningen. Hur ska man tänka? Ältest så fort blödningen upphört? Har en dotter på 1 år sedan tidigare.
Alltså... Detta börjar bli riktigt ledsamt och tröttsamt... 6+3 idag och så rosa flytningar och nu kom där även rött.
Måste få en utredning nu.
Så just nu väntar jag mitt tredje ma (möjligtvis fjärde)...
Glad att gruppen lever vidare! På min front så har mensen precis slutat. Har använt mig av NC nu i två cyklar och tycker jag fått mkt bättre koll på kroppen. Men den är fortfarande knepig efter missfallen...
Man blir så frustrerad och stressad när det inte tar sig.... Läser om alla möjliga huskurer, det är bicolvon och det är olika naturpreparat och krämen och vitaminer.. haha man blir knäpp!
Djupa andetag och invänta äl nu! Kämpa på alla fina!!
Beklagar ditt missfall <3
Självklart får du fråga! Jag fick plus i mars men sedan missfall i v 8, plussade sedan direkt utan mens, men fick då ännu ett missfall i typ v5... Det senaste missfallet var mitten på maj.
Sedan dess har kroppen varit lite snurrig, fått en längre cykel osv. Denna cykel känns bättre så jag hoppas kroppen är på väg tillbaka!
man vill ju bara prova igen så fort det går. Så många gånger jag vart förbannad på att man bara har en ägglossning i månaden...
Det var lite tufft då min sambos syster berättade precis när vi fått vårt första mf att dom skulle ha barn, med bf 4 dagar efter vi skulle haft... Sen blev min bästa kompis gravid vid mitt andra mf.. Så jag har vart jäkligt nere och haft svårt att orka med, nu känns de bättre.
Man tror ju att man aldrig mer ska le men man orkar ju på nått sett! Skrivit en del på min blogg, vilket hjälpt! Har faktiskt också bokat en tid med min bm nu i september för att få prata av mig lite, om oro inför nästa gång! Kan vara bra att prata med någon helt utomstående!
Och summan av kardemumman är ju att det bara är att försöka igen även om det är det absolut sista man vill höra <3
Har du barn sedan tidigare eller är det första ?
Hej igen! Jag hade MA i mars och sedan dess har vi kämpat varje månad. För fem veckor sedan började jag som sagt med örter och akupunktur hos en kinesisk läkare (Dr yang på Chinese medical center på Rådmansgatan i Stockholm). Det är en behandlingsplan på 10 veckor. Idag testade jag positivt, redan efter fem veckor! Omöjligt att bevisa att det är akupunktur/örter som har hjälpt men jag vill ändå dela med mig av detta så att kanske nån av er som också kämpar för att bli gravida igen efter missfall kan testa detta.
Trots att jag är överlycklig över att äntligen blivit gravid igen, är rädslan enorm att jag ska få MA/MF igen. Det bästa med de yang är att hon kan hjälpa till hela vägen, hon har nämligen hjälpt flera som fått upprepade missfall att behålla barnet. Jag bara hoppas att hon kan hjälpa mig också nu. Skulle gå under om jag fick missfall igen. Om man kollar på hennes hemsida finns det lite fallbeskrivningar och tackbrev. Hon har även varit med i Malou efter tio. Varför inte testa tänkte jag efter att ha fått många bra recensioner av bekanta som gått dit. Ställ gärna frågor om ni undrar nåt.
Stor kram!
Rosenrot och bidrottninggele?!?!
Man ska ju ta detta från mens fram till ÄL, nu är min fråga. Igår kväll fick jag äntligen pos på ÄL-stickan så ÄL sker imon typ. Denna månaden finns ingen chans till graviditet då sambon är borta så undrar då om jag kan börja äta det redan nu eller om jag ska vänta till mensen?