Vad tror ni händer efter döden?
Jag tror att det finns mer efter döden. Jag tror inte man dör utan man gå bara man går vidare när man lämna detta liv man har levt. Men jag har inte alltid trott på det.. 
Jag jobbade inom vården i några år förr. Och självklart fick jag bevittna människor som somnade in. En helt naturlig  del av livet. 
Men en kväll så kom en väldigt sjuk gammal man in med en ambulans. Och hans fru var med honom. Mannen fick sitt rum men han var mycket svag. Frun ville inte se honom dö. Så jag satt utanför i korridoren med henne. Hon hade så många frågor om döden och vad som händer efter döden så vi pratade i timmar. 
Men så kom 2 undersköterskor ut från hans rum.. 
Han hade lämnat livet och hans fru kunde komma in och säga farväl. Jag minns det så väl. Frun tog ett hårt tag om min arm, hon ville inte gå in själv. Så jag följde med in. Vi öppnade dörren och wow. Det var som att gå in mot en slags vägg. Allting var så still i hans rum. Nu var det inte vanliga det är stillsamt eller nåt, utan det kändes som tiden hade stannat i detta rummet. 
(Tänk förr i tiden när en person gick bort så kunde ibland klocka stannade i samma sekund) 
kunde nästan tror att om där nu hade varit en stor gammal klocka så hade den också stannat. 
Helt otrolig upplevelse och jag var så säker att det fanns nåt annat i rummet som gjorde detta möjligt. men kunde inte se något. 
Men frun släppte min arm och sprang direkt fram mot sin döda mans huvud och tittade på honom. Jag följde henne med blicken och såg då mannen liggandes i sin säng.  
Men svårt att beskriva men han lämnade sin kropp tror jag.. 
Det såg ut som när solen lyser på de små vågerna i sjön på sommaren. Skimrande små ljus. Och det steg upp från hans kropp. 
Jag vet det låter löjligt men jag har sett mycket i vården men aldrig något sånt här. 
Efter detta så tvivlade jag inte längre. Jag är säker på att det finns mer efter detta liv. 
Men det är svårt för en att tror om man inte ha sett det som jag har sett.
Jag hade aldrig trott på ett liv efter döden innan. 
Men nu gör jag det. :)