Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Vad tror ni händer efter döden?

Anonym (Åsa) skrev 2020-01-11 02:09:33 följande:

Det va ju klart att den där skulle komma och förstöra ännu en Livet efter dödentråd. Jag hade tänkt att skriva och berätta vad jag tror men lusten försvann när jag såg den där komma och sabba igen. Han kan tydligen inte låta en tråd i detta ämne, vara ifred från hans evinnerliga svammel.....

Testa att anmäla - personen är bannad från FL under ett annat nick, Gudasänd.

Själv har jag redan varit död i åtskilliga miljarder år - alltså all tid som hade gått innan jag föddes.

Det stör mig inte att jag om ett okänt antal år kommer att vara död igen och att inget annat hände än att jag lämnade små spår efter mig, mina barn och de människor jag mött och påverkat.

Däremot kan jag känna oro inför själva döden, smärtor och/eller att man slutar som ett vårdpaket. Jag skulle vilja ha en liten knapp att trycka på som kunde ha etiketten "Punkt slut".
  • FDFMGA
    TwoThousand skrev 2020-01-17 19:06:36 följande:
    Vadå anmäla, vadå bannad från FI.. du snackar strunt och ljuger hela tiden hur ska man någonsin kunna ta dig seriöst?
    Tja, jag tycker det är lite trist att du spammar sönder tråder som hade kunnat bli intressanta annars..

Vad som händer efder döden kan ingen veta. Men ingenting skulle jag tro. Man är bara borta, precis som när man sover utan att drömma.

Eller som all den tid man inte fanns. Jag upplevde andra världskriget som mycket stillsamt, eftersom det då skulle dröja innan jag blev till. Och det är för mig rätt lugnt med alla den tid som kommer att finnas efter att jag inte finns till.

Fsast jag kan känna lite "sense of wonder" om jag tänker på att jag är en fortsättining på den första nuklensyrekedjan som duplicerade sig
     och att jag lämnar över DNA-stafettpinnen till mina efterkommande.

Men måste man nödvändigtvis tro på ett liv efer döden, stämmer Värmländs kavaljersvisa bra, åtminstone för mig.

">

Svar på tråden Vad tror ni händer efter döden?