• Christi38

Hur bor ni med barn?

Hur många bor ni i huset/lägenheten, hur många rum finns på respektive våning och hur är rummen fördelade er emellan? Hur gamla är barnen?

Vi är två vuxna med två barn på 4 år och 5 år, de delar idag ett sovrum på det plan vi är mest på, där finns även kök, vardagsrum och ett liiiitet extrarum. Jag och maken har vårt sovrum på vinden. Sen finns där ett par rum i källaren som vi funderar på att göra om till killarna. Dels så de får varsitt rum, dels så vi kan flytta ner till mellanlandet. Men är de för små tro? Vill ju inte de ska känna sig ensamma...?

• Svar på tråden Hur bor ni med barn?
  • Kasperina

Jag bor i en trea. När vi flyttade dit hade jag ett barn, tre år, som då fick ena rummet och jag det andra. Nu är han 8 och har ett syskon på 4 (som sover inne hos mig). Han har inte sovit i sitt rum sen syskonet var runt 1 utan vill sova hos oss. Jag har köpt en säng till och ställt in så att vi får plats, och lillbarnet har också en del leksaker i rummet. Båda har lite leksaker i vardagsrummet med.
    Helst skulle jag vilja göra om så att vi har ett regelrätt barnrum, alternativ gemensamt lekrum för dem. Har även funderat på att flytta till större, men det känns inte helt motiverat i nuläget  

• minimama

Vi är två vuxna och två barn ( 4,5 & 6 år) vi har två våningsplan, nedervåningen kök, vardagsrum, badrum och ett sovrum. Övervåning 3 sovrum och två badrum. Vi alla sover på övervåningen. Jag är gravid med barn nummer 3 och vi planerar att flytta till större boende inom 2 år då jag vill att vi alla har sovrum på samma plan.

• gahadas

Villa. Två vuxna och två barn på 5 och 8 år.

Vind:
    Förvaring.

Övervåning:
    Fyra sovrum och ett badrum. Ett av sovrummen används som vardagsrum/datorrum.

Nedervåning:
    Vardagsrum, finrum, kök, toa, sovrum som används till kontor.

Källare:
    Förvaring, garage, verkstad, tvätt, dusch, bastu, pannrum, extra frysar.

• modsey

Vi bor stort. 200 kvm och har två barn boende hemma. Vi har tre som flyttat.

5 sovrum.stort kök. Ett matrum. Två hallar..... Två vardagsrum . Två toaletter och ett badrum. Gäststuga oxå....o tvättstugan såklart. Och garage.

• Kawthar

2 vuxna , 3 barn

Bor i lägenhet på 82 kvm , kök, vardagsrum , två sovrum och ett badrum.

Vi vuxna delar sovrum och pojken på 4 och tvillingpojkarna på 1 år delar sovrum .

• Calliope

Bor i lägenhet, 3 rum o kök, 66 kvm.

En vuxen och tre barn (4 år, nyfödda tvillingar). Stora barnet har eget sovrum och jag delar sovrum med twinsen.

• Jill 79

Tre barn och två vuxna.

Bor i en enplansvilla. Vi har fyra sovrum med möjlighet att göra ett femte.

Egentligen är huset inte så jättestor men ändå välplaneret med

• Jill 79
    Jill 79 skrev 2017-04-24 19:14:16 följande:

Tre barn och två vuxna.

Bor i en enplansvilla. Vi har fyra sovrum med möjlighet att göra ett femte.

Egentligen är huset inte så jättestor men ändå välplaneret med

Två badrum och stort vardagsrum ochbstort kök. Tvättstuga med ingång utifrån med. Och ett garage som man kan gå in i från huset.

Det är ingen lyxvilla men kan inte tänka ett hus som skulle passa oss bättre
  • Axe

Vi bor 2 vuxna och 2 barn (ena föds iofs om några dagar) i lägenhet på 97 kvm.

Alla delar sovrum för äldsta barnet är bara 14 mån.

Men de ska sen dela det andra sovrummet som är lekrum/förvaring nu.

På dagarna är vi mest i vardagsrummet på nedervåningen där de flesta leksakerna finns. (Sovrummen är uppe).

Svar på tråden Hur bor ni med barn?