• Christi38

Hur bor ni med barn?

Hur många bor ni i huset/lägenheten, hur många rum finns på respektive våning och hur är rummen fördelade er emellan? Hur gamla är barnen?

Vi är två vuxna med två barn på 4 år och 5 år, de delar idag ett sovrum på det plan vi är mest på, där finns även kök, vardagsrum och ett liiiitet extrarum. Jag och maken har vårt sovrum på vinden. Sen finns där ett par rum i källaren som vi funderar på att göra om till killarna. Dels så de får varsitt rum, dels så vi kan flytta ner till mellanlandet. Men är de för små tro? Vill ju inte de ska känna sig ensamma...?

• Svar på tråden Hur bor ni med barn?
  • sobrio88

2 vuxna, 9-åring (5 Dagar varannan vecka), 2-åring och en som föds till sommaren.

Huset, 120 kvm, har sovrummen på övervåningen och resterande rum på nedervåningen. 2 sovrum vilket det ena ska delas av så det blir 3 st. I nuläget delar barnen på det stora och vi föräldrar har ett sovrum där bebisen kommer bo. När vi fått upp väggen får 9-åringen eget rum så länge det inte minskas på tiden här, de små barnen får dela rum och vi tar ett rum :)

• Studentpappa

Två vuxna två barn 2 och 5 år, enplansvilla på 215 kvm. Trots allt utrymme sover yngsta dottern alltid i vår säng från ca 2300 när hon börjar ropa och vill bli hämtad. Äldsta sover som en stock i ena änden av huset och älskar sitt rum även om det är långt från vårt.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • glutten

Två vuxna och en 10-åring på halvtid, bor i en trea på drygt 80 kvadrat. Barnet har sitt eget rum.

• Kasperina
    Calliope skrev 2017-04-24 19:10:27 följande:

Bor i lägenhet, 3 rum o kök, 66 kvm.

En vuxen och tre barn (4 år, nyfödda tvillingar). Stora barnet har eget sovrum och jag delar sovrum med twinsen.

Har du funderat på hur du gör senare?
    I efterhand har jag tänkt att jag borde sagt åt storbarnet direkt att han måste dela rum med lilla barnet senare, nu känns det som att jag försöker ge bort hans rum
  • my72

1 vuxen, 4 barn, 17,15,12 och 8 år. En trea på 83 kvm, en toalett. De 2 äldsta har varsitt sovrum. Jag och de två yngsta sover, leker etc i vardagsrummet. Jag sover på soffan och barnen i varsin säng.

• Christi38
    my72 skrev 2017-04-25 17:12:07 följande:

1 vuxen, 4 barn, 17,15,12 och 8 år. En trea på 83 kvm, en toalett. De 2 äldsta har varsitt sovrum. Jag och de två yngsta sover, leker etc i vardagsrummet. Jag sover på soffan och barnen i varsin säng.

Två tonårsbarn och en toalett. Wow, att ni får ihop det =)
  • Harvester

Vi har en 3,5-åring. Villa 165 kvm, två våningar. Tre sovrum plus badrum med ett "allrum" vid trappan på övervåningen, övriga rum på nedervåningen.

Han sover fortfarande hos oss så han har bara lite leksaker i sitt rum bl.a. tågbanan så slipper man demontera den hela tiden. De populäraste leksakerna är i vardagsrummet på nedervåningen då han vill ha sällskap och jag vill ha lite koll.

När han flyttar in till sitt rum gör vi nog om det tredje sovrummet till lekrum då det inte verkar bli nån tvåa :/

• my72

[quote=77624789][quote-nick]Christi38 skrev 2017-04-25 17:50:42 följande:[/quote-nick]

Två tonårsbarn och en toalett. Wow, att ni får ihop det =)

Ärligt talat så är det väldigt tufft. Dessutom har två av barn särskilda behov. Så man vet att man lever iallafall :)

• Froken Lokens

Sex familjemedlemmar, 2 vuxna och fyra barn. Vi bor i en villa. I källaren finns biorum, dusch och bastu. Äldsta sonens sovrum och våra sovrum och en tvättstuga.

På mellanvåningen har vi badrum med badkar, dusch och toalett. Ett vardagsrum och två sovrum där två av barnen sover och har ett bibliotek/datorrum. Och köket.

På övervåningen har vi ett spelrum och ett sovrum åt ett av barnen samt ett Gästrum. Och det sista badrummet med dusch och badkar.

• tulip79

Vi bor i en enplansvilla ute på landet. Två vuxna och två barn, 5,5 år o 3 år. Vi har 3 rok, boendeytan är 103 kvm. Barnen delar rum. Sovrummen är lika stora, ca 13 kvm. Planen är att såsmåningom bygga ut så barnen kan få varsitt rum och vi slipper ha kontoret i vardagsrummet (som iofs är stort).

Svar på tråden Hur bor ni med barn?