• Milly1988

Bonusbarnen är med mig på morsdag

Det slog mig att Mina bonusbarn är med mig under morsdag.. Deras pappa är borta med jobbet ett par dagar där. Jag funderar hur jag själv hade velat göra om jag var barn eller om jag var biologisk mamma.

Jag och deras mamma Har ingen typ av relation alls.. Kanske inte gillar varandra men ogillar inte varandra heller. Men åt saken.. Jag tänker om jag ska åka med barnen till deras mamma (jag kan ju sitta i bilen) så de kan få åka dit och lämna en blomma eller nånting.. Skulle detta vara en bra idé eller blir det fel? Vill inte göra något övertramp samtidigt som jag vill visa att jag uppmuntrar och inte stoppar något.. Vad tycker ni? Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Bonusbarnen är med mig på morsdag
  • Schack73

Fråga barnens pappa vad mamman anser om mors dag eller så frågar du barnen (beroende på ålder givetvis) om de vill ge ngt till mamman.
    Du låter som en väldigt omtänksam människa som tänker på det.

• Milly1988
    Schack73 skrev 2017-04-24 19:12:23 följande:

Fråga barnens pappa vad mamman anser om mors dag eller så frågar du barnen (beroende på ålder givetvis) om de vill ge ngt till mamman.

Du låter som en väldigt omtänksam människa som tänker på det.

Dom är så pass stora att jag tänker att jag frågar dom.. :)
  • Isola747

Jag som mamma till barn som också har en bonusmamma hade blivit superglad, jättefint tänkt ju :)

• Anonym (Lisa)

Åh vad fint tänkt av dig! Ja fråga barnen om de är stora nog. jag föreslår att du eller något av barnen skickar ett mess innan ni åker, tex kvällen före för att höra att hon är hemma och att barnen tänker komma med en överraskning, så det inte blir snopet att hon inte är hemma eller så

• Milly1988

Vi stämde av innan. Köpte en blomma innan med barnen och det uppskattades mycket. Glad att det gick så bra :)

Svar på tråden Bonusbarnen är med mig på morsdag