Så himla kär- Hjälp?
Jag har varit kär i en kille länge nu, väldigt länge. Vi tränar tillsammans i en sport, därvi träffades. Våran åldersskillnad är inget som många tycker om, men jag kan inte sluta älska han. Han är 23 och jag är 15. Vi båda fick känslor för varandra för drygt ett halvår sen, vi träffades och vi kysste varandra. Kyssen blev väldigt spontant och jag var inte beredd och avbröt det mitt i allt. Jag har mått "dåligt" över det sen det hände tills idag. Så fort jag tänker på det bli jag generad, det va så pinsamt hur allt slutade. Efter det har det varit väldigt stelt mellan oss, men nu på senare tid har det blivit mindre och mindre stelt. Dock så tror jag inte att han har några känslor kvar för mig, och det märks. Han kollar knappt på mig, är inte lika social mot mig och verkar tycka jag är "jobbig" på något sätt. Jag är ju inte säker om hur han känner, men jag vill inte fråga för att verka desperat. Han behandlar mig annorlunda ibland också. Jag försökte "glömma" han efter 1 månad efter kyssen, mina känslor minskade och minskade. Tills i förrgår, vi var på en tävling tillsammans och när jag träffade han igen utanför våran sporthall blev jag som kär på nytt. Han är en sån fin kille och jag gillar han så extremt mycket, så jag vet inte vad jag ska ta mig till faktiskt. Han och jag har pratat också om att våran ålderskillnad är problemet, och att om några år så skulle det verkligen vara okej att ha ett förhållande. Dock kan ju ingen förutspå framtiden och säga hur allt kommer vara då, och det gör mig ledsen att jag inte kan direkt påverka det här. Vad tycker ni att jag borde göra? Snälla ni som inte tycker att ålderskillnaden är okej, ni måste väl inte påpeka det. Jag vet redan att det är en stor ålderskillnad och att många tycker det är konstigt/dåligt. Jag vill bara ha ett svar på vad jag ungefär borde göra, om jag borde glömma han helt å hållet eller vad jag nu än ska göra. Jag ber ursäkt om det finns stavfel här o där, jag skrev det här på mobilen i lite hast.